A Mercedes miatt nem lesznek időmérő futamok 2020-ban

SPIELBERG,AUSTRIA,08.JUL.17 - MOTORSPORTS, FORMULA 1 - Grand Prix of Austria, Red Bull Ring, free practice. Image shows executive director Toto Wolff (Mercedes). Photo: GEPA pictures/ Daniel Goetzhaber - For editorial use only. Image is free of charge.
Fotó: Red Bull
A Mercedes volt az egyik csapat, mely megakadályozta, hogy 2020-ban három versenyhétvégén sprintfutamot rendezzenek a szombati klasszikus időmérő edzés helyett – erősítette meg Toto Wolff.

Ahogyan arról korábban az F1VILÁG.HU is beszámolt, a Forma-1 vezetősége kísérleti jelleggel azt szerette volna, ha a következő idényben Franciaországban, Belgiumban és Oroszországban nem a jól megszokott időmérő edzéseket tartsák, hanem sprintversenyeket. Ezeken a rövid futamokon a vb-pontverseny állásának fordított sorrendjében álltak volna rajthoz a versenyzők, a végeredmény pedig meghatározta volna a vasárnapi főverseny rajtsorrendjét.

Mivel az új formátumot már jövőre szerették volna kipróbálni a 2021-es esetleges bevezetés előtt, a csapatok egyhangú támogatására lett volna szükség – ez azonban végül nem született meg.

Ross Brawn, a Forma-1 sportigazgatója nemrég elárulta, két csapat vétózta meg a javaslatot.

„A jelenlegi irányítási rendszerben egyhangú támogatásra van szükség ahhoz, hogy átvigyünk bármiféle döntést a következő évre” – magyarázta az F1 sportigazgatója, Ross Brawn.

„A csapatok kezdetben azt mondták, hogy egyetértenek a dologgal, és aztán két csapat feltette a kezét az utolsó meetingen, és közölte, hogy nem támogatják.”

A MERCEDES MEG AKARTA VÉDENI AZ F1-ET

Mostanra kiderült, az egyik istálló a világbajnok Mercedes volt. Toto Wolff elárulta, nem azért gördítettek akadályt a változtatás útjába, mert féltek attól, hogy hátrányosan érinti őket, hanem azért, mert véleményük szerint nem ez a megfelelő irányvonal a Forma-1 számára.

„Én akadályoztam meg, mert a mi felelősségünk az F1-ben, hogy megóvjuk a sportág DNS-ét” – mondta a szakember. „Egyszerűen helytelennek éreztük. Nem azért, hogy megóvjuk bármiféle előnyünket, mert akár még jól is jöhetett volna nekünk, hiszen a Ferrari mögöttünk lett volna, pedig a jelenlegi kvalifikációs tempót látva nem ez a papírforma.”

„Azért szavaztam ellene, mert ha a 100 méteres olimpiai döntőt nézzük, ott sem csináljuk azt, hogy Usain Bolt 5 méterrel hátrébbról indul csak azért, hogy izgalmas legyen a befutó.”

ÚJRA TÉMA LEHET AZ IDŐMÉRŐ ÁTALAKÍTÁSA

Bár jövőre még nem lesznek fordított rajtrácsos versenyek, 2021-ben bevezethetik azt, akkor ugyanis már elég lesz többség támogatása, nincs szükség egyhangú beleegyezésre.

Fotó: Scuderia Ferrari

A McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl elárulta, amint véglegesítik a 2021-es szabályok alapjait hétvégéig, visszatérhet az időmérő formátumának kérdésköre.

„Két csapat szavazott ellene, és szerintem most lekerült a napirendről 2020-ra” – fogalmazott.

„Az egyeztetések most a 2021-es szabályokra fókuszálnak, és amint tisztán látunk ezzel kapcsolatban, szerintem van esély arra, hogy ismét elkezdünk az időmérőről értekezni. Nem csak a lehetséges időmérő futam kerülhet szóba, hanem más témák is, amiket megvitattak már a csapatok, az FIA és a FOM.”

ROSS BRAWN CSALÓDOTT

Ross Brawn a minap egy interjúban csalódottságát fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy a Forma-1 csapatai nem voltak együttműködőek a legutóbbi törekvésben.

„Szerettük volna kipróbálni a dolgot 2020-ban néhány versenyen – egy eltérő formátumot, miszerint szombatonként a bajnoki pontverseny fordított sorrendjében álltak volna rajthoz, és ez a sprintfutam határozta volna meg a másnapi főverseny rajtsorrendjét.”

„Sejtettem, hogy komoly ellenállásba ütközik a dolog. A versenyzők is egy kicsit idegesek voltak emiatt, amit meg tudok érteni, de mi csak azt kértük, hogy kapjunk lehetőséget három versenyhétvégén arra, hogy kipróbáljuk a formátumot. Ha pedig nem válik be, feltesszük a kezünket. Ha viszont működik, az nagyszerű.”

„Ha pedig a kettő között lett volna a dolog, akkor segíthetett volna bennünket abban, hogy jobbá tegyük a versenyzés formátumát. Frusztráló, hogy ezt nem sikerül megtennünk, de szerintem ez klasszikus probléma a Forma-1-gyel.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!