A Mercedes nem hitte, hogy beválik a Red Bull taktikája - F1VILÁG.HU

A Mercedes nem hitte, hogy beválik a Red Bull taktikája

HIRDETÉS
Fotó: Mercedes

A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff elárulta, még csak fontolóra sem vették, hogy a Red Bulléhoz hasonló taktikát alkalmaznak a vasárnapi Kínai Nagydíjon.

Az energiaital-gyárosok remek stratégáit alkalmaztak a sanghaji verseny során, és amikor beküldték a biztonsági autót, Max Verstappen és Daniel Ricciardo is új abroncsokat kapott.

Utóbbi versenyző végül megnyerte a futamot – sőt, ha nem hibázik, Verstappen is befuthatott volna másodikként, tökéletessé téve ezzel a Red Bull diadalát.

Egy hasonló taktikával viszont Lewis Hamilton is a győzelemért harcolhatott volna, Toto Wolff azonban elárulta, mivel rossz döntésnek tartották, még csak nem is fontolgatták azt, hogy kihozzák a címvédőt, ahogy a Red Bull tette versenyzőivel.

„Akkor azt gondoltuk, a pályapozíció sokkal előnyösebb” – mondta a szakember.

„Az első etapban láthattuk, hogy nem nagyon volt előzés. Lewis a közepes keverékkel volt kint azon a ponton, alig 10 kör óta. A számításaink azt jósolták, hogy a közepes keverék kitart a végéig, és úgy hittük, nem járna akkora teljesítményelőnnyel, ha új lágy gumikat tennénk fel. De ez az előny végül jelentősebb volt, mint vártuk.”

„Visszatekintve az lett volna a helyes taktika, ha felrakjuk a második garnitúra lágyat. De a csapaton belül senki – engem is beleértve – nem gondolta azt, hogy ez a helyes döntés.”

Wolff tagadta, hogy túlságosan a Ferrarira fókuszáltak, miközben a Red Bull trükkje elkerülte a figyelmüket. A szakember elárulta, egyszerűen „nem volt a látókörükben” egy ilyen taktika a körülményektől függetlenül.

„A Ferrari és a Mercedes azonos stratégia mellett döntött, kint maradtunk. Nem gondolom, hogy azon múlt, mire fókuszálunk – a leggyorsabb versenyre törekedtünk. És ezt mutatták a szimulációink.”

Hirdetés

„Nem vagyok biztos abban, hogy a Red Bullt meglepte a saját tempója, de minket és mindenki mást igen. Azon körülmények között bizony az volt a helyes dolog. Nekünk viszont abszolút nem volt a látókörünkben.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!