Verstappen vs. Ocon

A Mercedes-ügy tisztázására vár a McLaren

Amíg nem tisztázódik, hogy szabályos-e a Mercedes alakulatának trükkös F-csatornája, addig a McLaren Mercedes alakulata sem tud fejleszteni ebbe az irányba – nyilatkozta a gárda technikai igazgatója, Paddy Lowe, aki reméli, a hétvégi Kínai Nagydíjon végre pont kerül az ügy végére.


Amíg nem tisztázódik, hogy szabályos-e a Mercedes alakulatának trükkös F-csatornája, addig a McLaren Mercedes alakulata sem tud fejleszteni ebbe az irányba – nyilatkozta a gárda technikai igazgatója, Paddy Lowe, aki reméli, a hétvégi Kínai Nagydíjon végre pont kerül az ügy végére.

Sanghajban a királykategória csapatai, illetve a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) képviselői tovább folytatják majd az egyeztetéseket a Mercedes DRS által aktiválódó F-csatornájáról.

Mint ismert, több csapat – köztük a Red Bull Racing és a Lotus – szerint szabálytalan a brackley-i gárda újítása, az ugyanis nem felel meg a szabályok szellemének, noha a sportot irányító testület eddig két alkalommal legálisnak minősítette azt.

A McLaren továbbra sem kíván beszállni a szópárbajba, és nem vádolja a Mercedes alakulatát, ám mihamarabb szeretné, ha tisztázódna az ügy, hiszen a gárda is tudni akarja, ki kell-e fejlesztenie a továbbiakban a trükkös F-csatornát.

„Egyszerűen nincs határozott álláspont egyik, vagy másik irányba. Amire most szükségünk van, az az, hogy tisztázzák a dolgot” – mondta Paddy Lowe technikai igazgató.

„Az igazság az, hogy jobb lett volna, ha mostanra tisztázódik a helyzet. Majd meglátjuk, hogy a kínai események merre visznek tovább minket ebben a tekintetben. Amíg nem kapunk tiszta állásfoglalást, nehéz erőfeszítéseket tenni ebbe az irányba. Gyakorlatilag be vagyunk ragadva most.”

„Olyan dolog nincs, hogy a szabályok szellemisége. Ezt a kifejezést gyakran használják, de a szabálykönyv egy szöveges dokumentum, aminek jelentése van. Eldöntheted, mit is jelent az, és hogy miképp dolgozol vele. Nincs egy olyan főszabály, mely kimondja, hogy muszáj a szabályok eredeti céljának megfelelő szellemben dolgozni.”

„Ha megnézzük a Mercedes rendszerét, akkor kaphatunk bizonyos érveket arra vonatkozóan, hogy az a DRS-re vonatkozó szabályok szellemében lett-e kifejlesztve. Nos, azt kell mondjam, hogy egyáltalán nem. A DRS-t azért csinálták, hogy a hátsó szárny egyik elemét mozgassa, nem pedig másra.”

„A vita, hogy használhatják-e a továbbiakban ezt a rendszert, nem arról szól, hogy megfelel-e a szabályok szellemének, vagy sem. Arról, hogy a szabályban leírtaknak eleget tesz-e.”

 

Kapcsolódó cikkek

Ők köröznek a csütörtöki F1-es tesztnapon

Csütörtökön befejezik eheti, barcelonai tesztprogramjukat a Forma-1 csapatai. A királykategória mezőnye már három tesztnapon túl van, jövő héten pedig még négy napon át körözhetnek a versenyzők.

Két versenytávot is teljesített szerdán a Mercedes

Két komplett versenytávot is teljesített a Mercedes Forma-1-es csapata a barcelonai tesztek harmadik napján. Ahogy eddig, úgy most is autóba ült mindkét versenyző, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is.

Kvyat az előszezon legjobb idejével az élen

A Toro Rosso versenyzője, Daniil Kvyat volt a leggyorsabb a Forma-1-es csapatok barcelonai tesztjének harmadik napján. Az orosz az előszezon eddigi legjobb idejével végzett az élen.

Hamilton: A Ferrari nagyon erősnek tűnik

Nehezebb lesz legyőzni a Ferrari Forma-1-es csapatát 2019-ben, mint tavaly – ezt mondja a világbajnoki címvédő Lewis Hamilton, aki szerint az olasz istálló rendkívül jó formában vág majd neki az új idénynek.

Folytatódnak az F1-es tesztek Barcelonában

Harmadik tesztnapjukat töltik szerdán, Barcelonában a Forma-1 csapatai. Az első két napon a Ferrari volt a leggyorsabb, a köridők azonban jelenleg még másodlagosak – a megtett kilométerek viszont aranyat érnek!

Videó: A második F1-es tesztnap összefoglalója

Charles Leclerc volt a leggyorsabb a Forma-1-es csapatok idei második tesztnapján, Barcelonában. A Forma-1 hivatalos Youtube-csatornája jóvoltából most megmutatjuk a keddi nap összefoglalóját.

Friss hírek