A Mercedesnél úgy hiszik, jó döntést hoztak

A Mercedes alakulatánál biztosak abban, nem hibáztak, amikor úgy döntöttek, új versenygépüket csak az előszezon második kollektív tesztsorozatán, Barcelonában viszik pályára.


A Mercedes alakulatánál biztosak abban, nem hibáztak, amikor úgy döntöttek, új versenygépüket csak az előszezon második kollektív tesztsorozatán, Barcelonában viszik pályára.

A brackley-i gárda még a tavalyi év végén jelentette be, hogy a február 7-10. között megrendezésre kerülő jerezi tesztsorozaton még 2011-es versenygépével képviselteti magát. Akkor úgy tűnt, több élcsapat is követi a németek példáját, mára azonban biztossá vált, hogy a Red Bull, a Ferrari, a McLaren és a Lotus is már február elején megkezdi új modelljének tesztelését.

Ennek ellenére a Mercedes-Benz alelnöke, Norbert Haug biztos benne, jó döntést hoztak.

„Ha félévnyi időkeret van egy autó kifejlesztésére, akkor 10 nap döntő fontosságú lehet” – érvelt a szakember az Autosportnak adott exkluzív interjújában. „Mi így döntöttünk. Szeretnénk a megfelelő autóval tesztelni, be akarunk fejezni minden egyes részletet. Ez az, amiért szükségünk van a fejlesztési időre.”

„Fontos kiemelni, hogy ez egy tudatos döntés. Tudom, hogy az összes csapat ott lesz Jerezben új autójával, de ez nem szokatlan. Más csapatok, melyek felzárkózóban vannak, szintén úgy döntöttek, hogy csak a második teszten viszik pályára először új autóikat, szóval ez nem egy új dolog.”

„Tisztában vagyunk azzal, hogy a többi csapatnak más tervei vannak és készen állnak az első tesztre. De mi sem vagyunk elkésve, csak követjük a terveket, aztán majd meglátjuk, mi sül ki belőle.”

Az előszezoni tesztek során a csapatok 12 napot tölthetnek pályán, így a Mercedes döntés azt jelenti, hogy mindössze 8 napja lesz arra, hogy megfelelően felkészítse új versenygépét az idény első felére.

Haug elárulta, az első tesztre is nagy ambíciókkal készülnek, hiszen számos új elemet pályára visznek már Jerezben, ráadásul a Pirelli 2012-es abroncsaival is megkezdik a munkát.

„Lesz néhány alkatrész, ezeket szeretnénk kiértékelni az első teszten. Ráadásul az új generációs gumikat is használjuk, ami jó alapokkal szolgálhat, hiszen összehasonlíthatjuk a kapott értékeket a régi adatokkal.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!