Hírek

A Mercedest motiválja a Red Bull dominanciája

Nem lesújtja, sokkal inkább motiválja a Mercedes Forma-1-es csapatát a címvédő Red Bull Racing elmúlt időszakbéli formája – ezt nyilatkozta a minap a brackley-i alakulatot irányító Ross Brawn.


Nem lesújtja, sokkal inkább motiválja a Mercedes Forma-1-es csapatát a címvédő Red Bull Racing elmúlt időszakbéli formája – ezt nyilatkozta a minap a brackley-i alakulatot irányító Ross Brawn.

Habár a német istálló kiváló formában vágott neki az idei bajnokságnak, és nemegyszer a Red Bull legfőbb kihívójaként szállt harcba az elsőségért, a nyári szünet óta a Milton Keynes-i alakulat domináns formát mutat a Forma-1-ben.

A statisztikák szerint ráadásul nemcsak a Red Bull, de a Ferrari és a Lotus is jobban szerepelt a Mercedesnél az elmúlt időszakban.

A jelenlegi mezőnyben a Red Bull mellett csak a Mercedes tudott rajtelsőséget szerezni idén, Japánban azonban a németek még KERS-problémái ellenére sem tudtak felülkerekedni Vettelen.

A Mercedesnél mindent megesznek azért, hogy válaszokat találjanak kérdéseikre, Brawn szerint azonban rendkívül motiváltan végzik munkájukat.

„Nem nevezném kínosnak a dolgot” – mondta Brawn, utalva arra, hogy Vettel hibrid rendszer nélkül is felülkerekedett versenyzőin a szuzukai időmérőn.

„Nyilván frusztráló, és világos, hogy a Red Bull jelenleg nagyon-nagyon jó teljesítményt nyújt. De ez csak még inkább motivál minket.”

„Nekünk úgy tűnik, hogy a spái verseny környékén sikerült egy nagy előrelépést tenniük, és vélhetően bizonyos változtatások, melyeket bevetettünk annak érdekében, hogy javítsunk a versenyteljesítményünkön, lelassították az autó egykörös tempóját. Ez egy kompromisszumos megoldás, de az elmúlt évben a Red Bull igen komoly referenciapontként szolgált mindenki számára.”

Bár a bajnokság második felében a Mercedes lemaradt riválisától, Brawn úgy véli, továbbra is kielégítő az a fejlődés, amit a csapat produkál.

„Egyre közelebb vagyunk. Megnéztem néhány adatot tavalyról, és rettentő nehéz összehasonlításokat végezni, hiszen tavaly az időmérőn az egész pályán használhattuk a DRS-t, ennek ellenére Japánban másfél másodperccel gyorsabbak voltunk az első szektorban, mint tavaly, gyakorlatilag ugyanolyan gumikkal.”

„Szóval elégedettek lehetünk az elért fejlődéssel, és folytatnunk kell ezt az irányt. A csapat sokat fejlődött idén, és jövőre hasonlóan nagyot kell előrelépnünk – remélhetőleg megpróbálhatjuk megzavarni riválisainkat.”

Amikor a Mercedes 2010-ben gyári csapatként visszatért a száguldó cirkuszba, abban bízott, hogy kezdettől fogva a bajnoki győzelemért harcolhat majd – tette mindezt annak fényében, hogy Ross Brawn alakulata, a Brawn GP egy évvel korábban az egyéni és a konstruktőri bajnokságot is megnyerte.

A sikerek azonban elmaradtak, így a Mercedes úgy döntött, megpróbál jóval többet invesztálni a Forma-1-be – Brawn szerint ez döntő jelentőségű volt.

„Azt gondolom, az extra elkötelezettség rendkívül fontos volt. Nagyon odafigyelünk arra, hogyan költjük a pénzt, de ez egy nagyon versenyképes világ. A pénznek köszönhetően sikerült erősítenünk a szervezeten, a munkamódszereken, bevezettük a 60 százalékos modellt a szélcsatornában, ami korábban nem volt, és javítottunk a létesítményeken is.”

„Szóval úgy vélem, nagyon okosan költekeztünk, és ennek eredményét a pályán is láthatjuk, hiszen az alapelv az, hogy a nagy jó mindig jobb a kis jónál, ha értik, mire gondolok.”

„Ha egy csapat megfelelően költi a pénzét, minél több van belőle, annál gyorsabb lesz. Nem ez az egyetlen aspektus, hiszen rosszul is lehet csinálni. De ha okosan használod a pénzed, gyorsabb leszel.”

Szólj hozzá!