A Michelin szívesen versengene más gumigyártóval

A Forma-1-es gumiszállítói pozícióra pályázó Michelin szerint igenis elképzelhető egy gumiháború a királykategóriában anélkül, hogy a költségek az egekbe szöknének.


A Forma-1-es gumiszállítói pozícióra pályázó Michelin szerint igenis elképzelhető egy gumiháború a királykategóriában anélkül, hogy a költségek az egekbe szöknének.

A Forma-1-ben utoljára 2006-ban dolgozott egymás mellett két gumiszállító, akkor a Michelin a Bridgestone ellen kellett, hogy harcoljon.

Miután a francia gyártó nemrégiben beadta pályázatát a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által a 2017-19-es időszakra kiírt tenderre, nem elképzelhetetlen, hogy a jövőben ismét több gumiszállító látja el abroncsokkal az F1-es csapatokat.

„Mi a magunk részéről imádnánk egy gumiháborút” – mondta Pascal Couasnon, a Michelin motorsport-igazgatója.

„Drágább lenne, mint amikor egy gyártó egyedül van, de most már idők járnak, mint 2005-ben és 2006-ban. Kevesebb tesztnap áll rendelkezésre manapság, szóval már ez is kontroll alatt tartja a költségeket.”

„Manapság a csapatok is rengeteg pénzt költenek arra, hogy megértsék a gumikat, hogy jobban tudják használni őket – a kérdés tehát az, hogy még többet költenek-e, ha két gyártó lesz? Szerintem nem.”

„A sportautó-kategóriában a Michelin és a Dunlop is jelen van. Rendben, ott minden teljesen nyitott, de a költségek remekül kontroll alatt vannak.”

„Szóval szerintem lehetséges a versengés két gyártó között. Gumiháborúnak azért nem nevezném, mert amikor ez kerül szóba, rengeteg forrásról is beszélnünk kell. De bizonyos kontroll mellett egy remek küzdelem abszolút lehetséges.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
pp_gemius_hit('Aurgi_e7YvPTGxeFO8vlnqSc71yG41rhwqueMi4R8QT.b7');

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!