Max Verstappen azért nem kezdett komoly hajrába a vasárnapi Orosz Nagydíj utolsó köreiben, hogy óvja a motorját – árulta el Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.
A holland pilóta a 19. helyről vágott neki a szocsi versenynek, néhány kör elteltével pedig már pontszerző helyen autózott.
Verstappen és csapattársa, Daniel Ricciardo a többiekétől eltérő taktikával vágtak neki a versenynek – előbbi versenyző 12 körrel a leintés előtt ejtette meg első és egyetlen kerékcseréjét a versenyen.
A 21. születésnapját vasárnap ünneplő Verstappen az élről állt ki a bokszba, és végül az 5. helyre jött vissza a kerékcsere után – az ultralágy gumikon pedig elég jó tempója lett volna ahhoz, hogy utolérje az előtte autózó Ferrarikat.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke viszont elárulta, végül erre nem tettek kísérletet, mert szerettek volna vigyázni a Renault-motorra.
„Kár, hogy végül ki kellett állnia, de természetesen kötelező” – mondta a szakember a Sky Sports F1 televíziónak.
„A többi keverék igencsak „törékeny” volt, szóval olyan későn álltunk ki, amennyire csak tudtunk, de így is láttuk, hogy elkezdtek elfogyni. Ekkor túl messze voltunk Kimitől [Räikkönen], hogy utolérjük, szóval azt vettük figyelembe, hogy bevállaltuk a motorbüntetést itt, szóval inkább próbáljunk vigyázni rá a következő versenyekre.”
Horner elárulta, Verstappen felzárkózása „fantasztikus” volt, ez pedig jól mutatja, hogy a Red Bull harcolhatott volna a Mercedesekkel és a Ferrarikkal, ha nem a mezőny végéről kellett volna indulnia autóinak.
„Azt gondolom, nagyon versenyképes autónk volt ezen a hétvégén. Ott lehettünk volna az elejében. Az autónk nagyon jól bánt az abroncsokkal. Nem volt jele semmiféle hólyagosodásnak a lágy gumikon, és jó lett volna, ha jobb helyekről rajtolhatunk.”
„De így is sikerült jó eredményt elérnünk, ráadásul a hátralévő 5 versenyre van még néhány motorunk. Sokkal versenyképesebbek voltunk, mint vártuk.”