A motorra vigyázott, ezért nem hajrázott Verstappen a verseny végén

Fotó: Red Bull Racing
Fotó: Red Bull Racing
Max Verstappen azért nem kezdett komoly hajrába a vasárnapi Orosz Nagydíj utolsó köreiben, hogy óvja a motorját – árulta el Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.

Max Verstappen azért nem kezdett komoly hajrába a vasárnapi Orosz Nagydíj utolsó köreiben, hogy óvja a motorját – árulta el Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.

A holland pilóta a 19. helyről vágott neki a szocsi versenynek, néhány kör elteltével pedig már pontszerző helyen autózott.

Verstappen és csapattársa, Daniel Ricciardo a többiekétől eltérő taktikával vágtak neki a versenynek – előbbi versenyző 12 körrel a leintés előtt ejtette meg első és egyetlen kerékcseréjét a versenyen.

A 21. születésnapját vasárnap ünneplő Verstappen az élről állt ki a bokszba, és végül az 5. helyre jött vissza a kerékcsere után – az ultralágy gumikon pedig elég jó tempója lett volna ahhoz, hogy utolérje az előtte autózó Ferrarikat.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke viszont elárulta, végül erre nem tettek kísérletet, mert szerettek volna vigyázni a Renault-motorra.

„Kár, hogy végül ki kellett állnia, de természetesen kötelező” – mondta a szakember a Sky Sports F1 televíziónak.

„A többi keverék igencsak „törékeny” volt, szóval olyan későn álltunk ki, amennyire csak tudtunk, de így is láttuk, hogy elkezdtek elfogyni. Ekkor túl messze voltunk Kimitől [Räikkönen], hogy utolérjük, szóval azt vettük figyelembe, hogy bevállaltuk a motorbüntetést itt, szóval inkább próbáljunk vigyázni rá a következő versenyekre.”

Horner elárulta, Verstappen felzárkózása „fantasztikus” volt, ez pedig jól mutatja, hogy a Red Bull harcolhatott volna a Mercedesekkel és a Ferrarikkal, ha nem a mezőny végéről kellett volna indulnia autóinak.

„Azt gondolom, nagyon versenyképes autónk volt ezen a hétvégén. Ott lehettünk volna az elejében. Az autónk nagyon jól bánt az abroncsokkal. Nem volt jele semmiféle hólyagosodásnak a lágy gumikon, és jó lett volna, ha jobb helyekről rajtolhatunk.”

„De így is sikerült jó eredményt elérnünk, ráadásul a hátralévő 5 versenyre van még néhány motorunk. Sokkal versenyképesebbek voltunk, mint vártuk.”

 

Kapcsolódó cikkek

Az F1-es pontverseny állása a sanghaji verseny után

Az első két versenyhez hasonlóan a Forma-1-es Kínai Nagydíj is a Mercedes kettős győzelmét hozta. Lewis Hamilton verhetetlen volt, a Ferrari pedig nem tudta reprodukálni két héttel ezelőtti tempóját Sanghajban.

Vettel számított Verstappen agresszív bevetődésére

A Ferrari versenyzője, Sebastian Vettel elárulta, számított arra, hogy Max Verstappen egy agresszív manőverrel megpróbálja majd megelőzni őt, ez az előrelátás pedig sokat segített abban, hogy végül visszaverje a holland támadását.

Bottasé a pole, a Ferrari esélytelen volt az időmérőn!

A Mercedes versenyzője, Valtteri Bottas szerezte meg a rajtelsőséget a Forma-1-es Kínai Nagydíjon. A finn 23 ezreddel bizonyult jobbnak csapattársánál, Lewis Hamiltonnál, a Ferrarinak esélye sem volt a Mercedes ellen, a második sor az olaszoké.

Friss hírek