A motorra vigyázott, ezért nem hajrázott Verstappen a verseny végén

Fotó: Red Bull Racing
SOCHI, RUSSIA - SEPTEMBER 29: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB14 TAG Heuer on track during final practice for the Formula One Grand Prix of Russia at Sochi Autodrom on September 29, 2018 in Sochi, Russia. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Max Verstappen azért nem kezdett komoly hajrába a vasárnapi Orosz Nagydíj utolsó köreiben, hogy óvja a motorját – árulta el Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.

Max Verstappen azért nem kezdett komoly hajrába a vasárnapi Orosz Nagydíj utolsó köreiben, hogy óvja a motorját – árulta el Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.

A holland pilóta a 19. helyről vágott neki a szocsi versenynek, néhány kör elteltével pedig már pontszerző helyen autózott.

Verstappen és csapattársa, Daniel Ricciardo a többiekétől eltérő taktikával vágtak neki a versenynek – előbbi versenyző 12 körrel a leintés előtt ejtette meg első és egyetlen kerékcseréjét a versenyen.

A 21. születésnapját vasárnap ünneplő Verstappen az élről állt ki a bokszba, és végül az 5. helyre jött vissza a kerékcsere után – az ultralágy gumikon pedig elég jó tempója lett volna ahhoz, hogy utolérje az előtte autózó Ferrarikat.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke viszont elárulta, végül erre nem tettek kísérletet, mert szerettek volna vigyázni a Renault-motorra.

„Kár, hogy végül ki kellett állnia, de természetesen kötelező” – mondta a szakember a Sky Sports F1 televíziónak.

„A többi keverék igencsak „törékeny” volt, szóval olyan későn álltunk ki, amennyire csak tudtunk, de így is láttuk, hogy elkezdtek elfogyni. Ekkor túl messze voltunk Kimitől [Räikkönen], hogy utolérjük, szóval azt vettük figyelembe, hogy bevállaltuk a motorbüntetést itt, szóval inkább próbáljunk vigyázni rá a következő versenyekre.”

Horner elárulta, Verstappen felzárkózása „fantasztikus” volt, ez pedig jól mutatja, hogy a Red Bull harcolhatott volna a Mercedesekkel és a Ferrarikkal, ha nem a mezőny végéről kellett volna indulnia autóinak.

„Azt gondolom, nagyon versenyképes autónk volt ezen a hétvégén. Ott lehettünk volna az elejében. Az autónk nagyon jól bánt az abroncsokkal. Nem volt jele semmiféle hólyagosodásnak a lágy gumikon, és jó lett volna, ha jobb helyekről rajtolhatunk.”

„De így is sikerült jó eredményt elérnünk, ráadásul a hátralévő 5 versenyre van még néhány motorunk. Sokkal versenyképesebbek voltunk, mint vártuk.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!