A nagycsapatok nem akarnak segíteni a kicsiknek

A Forma-1 nagycsapatai világossá tették, eszük ágában sincs feláldozni saját bevételüket annak érdekében, hogy segítsék az anyagi gondokkal küszködő kisebb istállókat.


A Forma-1 nagycsapatai világossá tették, eszük ágában sincs feláldozni saját bevételüket annak érdekében, hogy segítsék az anyagi gondokkal küszködő kisebb istállókat.

A királykategória teljhatalmú ura, Bernie Ecclestone nyilatkozta azt az elmúlt hét végén, a problémákra az jelenthet megoldást, ha a kereskedelmi jogok értékesítéséből származó bevételeket arányosabban osztják el a csapatok között.

A nagycsapatoknak azonban egyáltalán nem tetszik az ötlet: azzal érvelnek, nem rájuk kellene mutogatni pusztán azért, mert jobb kereskedelmi megállapodást kötöttek a sportág tulajdonosaival.

Amikor az AUTOSPORT című angol szaklap arról kérdezte Christian Hornert, a Red Bull csapatfőnökét, mit szól ahhoz, hogy Ecclestone szerint átengedhetnék bevételeik nagy részét a kisebb csapatoknak, így felelt: „Ez egy szörnyen kedves javaslat Bernie-től!”

„Minden csapat lezavarta a saját tárgyalásait a kereskedelmi jogok birtokosával, és azt hiszem, ezt a dolgot rajta kell számon kérni a pénzek elosztása végett.”

„Aláírt szerződéseink vannak, és egyébként sem vagyok meggyőződve arról, hogyha megduplázzuk a Caterham vagy a Marussia pénzét, a két csapat meg tudta-e volna oldani problémáit.”

„A problémáik sokkal inkább az alapköltségvetésről, mintsem a bevételekről szólnak.”

Horner szerint a megoldás az lenne, ha a jogtulajdonos CVC egész egyszerűen több pénzt adna bevételeiből a kiscsapatoknak.

„Rajtunk elég nagy költségvetési nyomás van, nekem pedig ezen a büdzsén belül kell tevékenykednem. Ha a kereskedelmi jogok birtokosa több pénzt akar adni a kiscsapatoknak, hát tegye – az ő dolga, az ő felelőssége.”

„A csapatok azért vannak itt, hogy versenyezzenek, nem pedig azért, hogy egymást szponzorálják.”

A Ferrari csapatfőnöke, Marco Mattiacci szerint az lenne a legjobb megoldás, ha a Forma-1 több bevételre tudna szert tenni – ez ugyanis minden csapatnak a javára válna.

„A Ferrari legfőképp arra fókuszál, hogy az a bizonyos torta még nagyobb legyen, nem pedig arra, hogy másképp osszák fel a szeleteket” – mondta.

„Először azt kellene megvizsgálni, hogyan lehet növelni a bevételeket – ez a legfontosabb. A másik dolog pedig az, hogy aki a Forma-1-be jön, az pontosan tisztában legyen a rá váró kihívásokkal.”

„Ez a sport az innovációról szól, márpedig az innováció pénzbe kerül, rengeteg befektetésbe, méghozzá hosszú távú befektetésbe. Szóval továbbra is beruházunk a Forma-1-be: erre fókuszálunk.”

A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff mindazonáltal úgy gondolja, a nagycsapatoknak legalább le kellene ülniük Ecclestone-nal, hogy átbeszéljék a dolog – egy kompromisszumos megoldásra ugyanis mindenképp szükség volna.

„Tudjuk, miért alakult így” – mondta a szakember.

„Fontos volt Bernie-nak, hogy újra meggyőzze a nagycsapatokat, ők ugyanis a Forma-1 legfőbb szereplői. Most pedig egy olyan helyzetbe kerültünk, ami nem jó, hiszen két kisebb csapat távozott, és további alakulatok is küszködnek.”

„Ezt a dolgot a csapatoknak meg kell beszélniük Bernie-vel. Neki kell rendeznie ezt a kérdést, ha pedig a nagycsapatok tehetnek valamit, akkor azt gondolom, le kell ülnünk egy asztalhoz, és meg kell vitatnunk a dolgot.”

„Nem gondolom úgy, hogy Mercedesként mi vagyunk a legfőbb célpont, hiszen jócskán el vagyunk maradva attól, amit néhány másik csapat kap, szóval meglátjuk, mivel áll elő Bernie.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!