A Pirelli egyedüli beszállító akar lenni az F1-ben

A Pirelli megerősítette, hogy egyelőre nem támogatja a több beszállítós rendszert a Forma-1-ben, így készen áll egyedüliként is ellátni a mezőnyt a következő idénytől, sőt abba is hajlandó belemenni, hogy a következő két évben a gumik mérete se változzon.


A Pirelli megerősítette, hogy egyelőre nem támogatja a több beszállítós rendszert a Forma-1-ben, így készen áll egyedüliként is ellátni a mezőnyt a következő idénytől, sőt abba is hajlandó belemenni, hogy a következő két évben a gumik mérete se változzon.

Az olasz cégóriás vezetése ellátogatott a hétvégén megrendezésre kerülő Spanyol Nagydíjra, hogy tárgyalásokat folytasson az irányító testület illetékeseivel és a csapatok vezetőivel arról, miként képzelik el a jövő évet, és mi lenne a legmegfelelőbb számukra a Bridgestone év végi távozását követően.

Miközben a rivális Michelin kijelentette, hogy csak abban az esetben érdekli a visszatérés, ha lesz vetélytársa a jövő évben, a Pirelli jelezte, hogy nem tartja szerencsésnek a gumiháború kirobbantását, legalábbis egyelőre nem.

„Jobban szeretnénk egyedüli beszállítók lenni. Az idő szűkös, és azt szeretnénk, ha hasonló helyzetben lennénk, mint most ők vannak” – mondta a Pirelli ügyvezetője, Mario Isola az Autosportnak adott interjújában, melyben azzal érvelt, hogy a gumiháború kirobbantása rengeteg pénzt emésztene fel, és romlana a sportág biztonsága.

Az olasz cégóriás azonban nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy a jövőben, mondjuk az új motorformula 2013-as bevezetésével egy időben áttérjenek a több beszállítós rendszerre, így mindenkinek lenne elég ideje az átállásra.

Ez idő alatt pedig a csapatok is felkészülhetnének arra, hogy a 13 colos kerekeket leváltsák 18 colosokra, melyek jóval közelebb állnak az utcai autóknál használt abroncsokhoz.

„Ez is egy lehetőség” – folytatta Isola. „Tudom, hogy a csapatok azt támogatják, hogy jövőre minden maradjon a régiben, és maradjanak a 13 colos kerekek. Az átmeneti időszakban pedig a csapatoknak lesz elég idejük arra, hogy felkészítsék az autóikat a 18-as abroncs érkezésére.”

„A 18-as felnik minket is jobban érdekelnek, hiszen azok sokkal közelebb állnak a közúti autóknál használt abroncsmérethez, hiszen a 13 colost sehol máshol nem használják. A legkisebb autók is 14, 15 colos felniken mennek, így a 13 colos teljesen más.”

„Persze az is igaz, hogy a két gumi teljesen más, az f1-es gumik telesen más technológiával készülnek, mint az utcai autóknál használatosak.”

“Tárgyalásban állunk a csapatokkal, hogy minél több információt megszerezzünk arról, mire van szükségük, és ennek megfelelően tudjuk megkezdeni a fejlesztést, ha nyerünk, és szerződést kapunk.”

Isola azonban nem ringatja magát álomvilágba, mert tudja, hogy kemény csatát kall majd vívniuk a Michelinnel és a Cooper Avonnal, de készen áll a kihívásra.

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!