A Pirelli jövőre gyorsabban reagálhat a problémákra - F1VILÁG.HU

A Pirelli jövőre gyorsabban reagálhat a problémákra

HIRDETÉS

A Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery azt mondja, az olasz gumigyártó a 2017-es idénytől kezdődően jóval gyorsabban tud majd reagálni a csapatok kívánalmaira, mint az elmúlt években.


A Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery azt mondja, az olasz gumigyártó a 2017-es idénytől kezdődően jóval gyorsabban tud majd reagálni a csapatok kívánalmaira, mint az elmúlt években.

Az esőáztatta Brazil Nagydíj után számos versenyző kritizálta a gumiszállítót, elmondásuk szerint ugyanis annak esőgumijai egyáltalán nem alkalmasak az esős versenyzésre.

Köztük volt Kimi Räikkönen is, aki szerint egy évtizeddel ezelőtt sokkal jobbak voltak az extrém időjárási körülményekre alkalmas abroncsok, így ebben a tekintetben szemmel láthatóan visszafejlődött a sportág.

Miután azonban a Pirelli idén intenzív tesztprogramba kezdett, mely folytatódni fog 2017-ben is, Paul Hembery azt mondja, képesek lesznek majd orvosolni a jövőbeli problémákat.

„4 vagy 5 napunk volt az esőgumik tesztjére szimulált környezetben, feláztattunk az adott helyszíneket, és próbáltuk eltalálni az esőgumikat a jövő évre, és nem megfelelő autóval teszteltünk” – magyarázta az eddigi problémákat a Pirelli motorsport-főnöke az Autosportnak.

„A jövő évi autók február/márciusban gurulnak pályára először. Ezúttal viszont megvan az az előnyünk a korábbi évekkel ellentétben, hogy idény közben tesztelhetünk az aktuális autókkal – ez óriási változás.”

„Persze nem mondhatjuk, hogy kezdettől fogva minden tökéletes lesz, meggyőződésem, hogy lesznek meglepetések, de legalább adott a lehetőség ahhoz, hogy dolgozzunk a változtatásokon év közben.”

„Számunkra ez egy csodálatos helyzet, miután eltelt három év úgy, hogy egy napot sem tesztelhettünk.”

Hembery reagált a Pirelli esőabroncsait ért kritikákra is – a szakember azt mondta, elég csak megnézni Max Verstappen interlagosi teljesítményét.

Hirdetés

„Úgy tűnik, Max mindent jól csinált, igazán lenyűgöző volt. Én úgy gondolom, hogy 6 éve, amióta itt vagyunk az F1-ben, ez volt az egyik legjobb versenyünk. Szóval nem tűnt rossznak nézői szempontból.”

„Jövőre a szélesebb gumikkal az egyik legfőbb kihívás az lesz, hogy felülkerekedjünk az aquaplaning-hatáson, tudunk szimulációs munkákat végezni, és lesznek elképzeléseink a valós viszonyokról. Aztán el kell találnunk a megfelelő tapadási szintet, ami jövőre az egyik legfőbb feladatunk lesz – és 2018-ban is.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!