A Pirelli kész külön gumikat gyártani az időmérőre

A Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery az olasz sajtónak adott nyilatkozatában nemrégiben elárulta, a vállalat készen áll arra, hogy külön abroncsokat szállítson kizárólag az időmérő edzés utolsó etapjára.


A Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery az olasz sajtónak adott nyilatkozatában nemrégiben elárulta, a vállalat készen áll arra, hogy külön abroncsokat szállítson kizárólag az időmérő edzés utolsó etapjára.

A szakember mindazonáltal leszögezte, a Forma-1 csapatai teljes mértékben elégedettek a jelenlegi formátummal, és nem is akarnak változtatni azon.

A jelenleg érvényben lévő szabályok szerint a versenyzők ugyanazok gumikkal kötelesek elrajtolni, melyekkel kvalifikálták magukat a versenyre, emiatt pedig a szezon eddig eltelt versenyein előfordult az is, hogy spórolás végett néhány versenyző nem is gurult pályára a kvalifikáció utolsó etapjában.

Habár a jelenlegi szisztéma szerint gyakran kevesebb akciót láthatnak a rajongók a Q3-ban, Hembery szerint a csapatok nem akarnak változtatni. A Pirelli ezzel együtt készen áll arra, hogy külön gumikat szállítson az időmérőkre.

„Akár azonnal megtehetnénk” – mondta Paul Hembery az Autosprint című olasz lapnak. „Előállhatnánk egy specifikus keverékkel, vagy meg is tarthatnánk a jelenlegit. De a csapatok szerint a jelenlegi rendszer rendben van, mivel a publikum élvezi a gumistratégiákat.”

„Ha viszont egy rajongó nem lát sok akciót a Q3-ban, akkor elkezdheti vádolni a Pirellit azt gondolván, hogy mi talán nem akarunk több pénzt költeni arra, hogy több gumik szállítsunk.”

Az olasz gyártó motorsport-igazgatója emellett visszautasította azokat a vádakat, melyek szerint idei abroncsaival a Pirelli lehetetlen feladat elé állította a Forma-1 csapatait.

„Nem értek egyet azokkal, akik azt mondják, gumijaink túl szűk munkatartományban üzemelnek: a hőmérsékletek megfelelnek a becsült értékeknek” – magyarázta Hembery. „Ami viszont jelentősen változott, az a gumik használatának módja. Láthatjuk, hogy sokkal nagyobb a túlkormányzottság a pályán, és halljuk a versenyzők nyilatkozataiból, hogy a gyenge kigyorsításokra panaszkodnak, de véleményem szerint ez a probléma nem is létezik.”

„Miután megváltoztak a kipufogó-konfigurációk, az autók kétségtelenül instabilabbá váltak. Emiatt a kerekek kipörögnek, a futófelület felmelegszik, szóval mondhatni normális dolog, hogy nem tudják használni a gumikat. Ráadásul az autók közti teljesítménykülönbség idén sokkal kisebb. Tavaly 1 másodperc volt a Red Bull és a McLaren között, míg most, Spanyolországban láthattuk, hogy a Q2-ben 16 versenyautó volt 1 másodpercen belül.”

„Szóval egyáltalán nem igaz, hogy szándékosan igyekeztünk lehetetlen kihívás elé állítani a csapatokat. A következő tesztünkön, a Renault autójával ellenőrizni fogjuk mindazt, amit a csapatok mondanak.”

pp_gemius_hit('Aurgi_e7YvPTGxeFO8vlnqSc71yG41rhwqueMi4R8QT.b7');

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!