Hírek

A Pirelli nem hívta tesztelni a Mercedes riválisait

A Lotust, a Ferrarit és a Red Bull Racinget sem kérte fel gumitesztre a Forma-1 kizárólagos abroncsszállítója, a Pirelli – az olasz vállalat a Mercedesszel dolgozott három napon át Barcelonában, az ügyet pedig jelenleg a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) vizsgálja.


A Lotust, a Ferrarit és a Red Bull Racinget sem kérte fel gumitesztre a Forma-1 kizárólagos abroncsszállítója, a Pirelli – az olasz vállalat a Mercedesszel dolgozott három napon át Barcelonában, az ügyet pedig jelenleg a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) vizsgálja.

A Monacói Nagydíj stewardjai a vasárnapi futamot követően tettek jelentést az FIA-nak, miután a Red Bull és a Ferrari is panaszt tett, véleményük szerint ugyanis a Mercedes szabályt szegett azzal, hogy 2013-as versenyautójával dolgozott a Pirellivel a Spanyol Nagydíjat követően.

Az FIA vasárnap este közleményében világossá tette, feltételei voltak annak, hogy a német istálló idei versenygépével gurulhatott pályára, ám úgy tűnik, ezek nem teljesültek: egyik rivális csapat sem kapott ugyanis felkérést a tesztre, holott erre szükség lett volna.

A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner elárulta, még tavaly valóban kaptak levelet a Pirellitől, melyben az olasz vállalat tájékoztatta őket arról, lehetőség volna egy 1000 km-es gumitesztre, azt azonban soha nem említették, hogy ezt az aktuális versenyautóval lehetne végrehajtani.

A Forma-1 jelenlegi sportszabályzata szerint az idei autókkal nem lehet idény közben tesztelni – kivételt képez ez alól a fiatal versenyzők számára kiírt tesztsorozat.

„Soha nem gondoltuk, hogy megfelel a szabályoknak” – mondta Christian Horner, amikor arról kérdezték, pontosan milyen ajánlatot is kaptak a Pirellitől.

„Természetesen a Pirelli szeretett volna tesztelni már egy ideje, és a kompromisszumos megoldás az volt számukra, hogy a Lotus (Renault) autójával bonyolítják ezt le, mivel korábban a Toyota versenygépével dolgoztak, ami már nem volt túlságosan kompetens. Ez egy kompromisszum volt.”

„Volt egy javaslat arra vonatkozóan is, hogy azzal a csapattal kellene tesztelniük, mely megnyeri a világbajnokságot, de természetesen ez kész horror lett volna a rivális csapatok számára, és egyébként is egyhangúlag el kellett volna fogadni.”

„Szóval mindenféle teszt a csapatok többsége szerint ellentmond a szabályoknak – szóval nem lehetséges.”

A Scuderia Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali hozzátette: „Két éve világos volt, hogy a Pirelli – annak érdekében, hogy teszteljen – megkért minden egyes csapatot.”

„Számunkra teljesen nyilvánvaló volt, hogy a jelenlegi autóval nem tudjuk megoldani ezt. Ez az oka annak, hogy – bár formális felkérést soha nem is kaptunk tőlük – nem gondoltuk azt, hogy erre lehetőségünk van.”

Habár a Lotus a Red Bull-lal és a Ferrarival ellentétben nem nyújtott be hivatalos panaszt a Mercedes ellen, Eric Boullier csapatfőnök világossá tette, egyáltalán nem örülnek a kialakult helyzetnek.

Amikor arról kérdezték, a Lotust felkérték-e arra, hogy teszteljen 2013-as autójával, a szakember így válaszolt: „Nem.”

„Hallottam én is pletykákat az FIA engedélyéről, de bármilyen engedélyt is adtak, azt mindenkinek meg kellett volna kapnia. Vagy legalábbis tudatni kellett volna mindenkivel, nem csak elmenni tesztelni valahova.”

Boullier hozzátette, valójában lényegtelen, hogy a Mercedesnek származott-e előnye a háromnapos tesztből – noha vélhetően igen –, mert a központi problémát az jelenti, hogy az idényközi tesztek tiltottak a Forma-1-ben.

„Van egy sportszabályzat, és még egy tesztekre vonatkozó megállapodás is a csapatok közt” – magyarázta.

„Előnyük származhatott belőle, és azért teszteltek, mert profitálhattak ebből a lehetőségből. De itt sokkal inkább arról szól a történet, hogy megszegték a sportszabályzatot.”

Szólj hozzá!