A Pirelli nem jut közös nevezőre a csapatokkal

A gumiszabályok módosítására vonatkozó javaslattal szeretne a Nemzetközi Automobil Szövetséghez (FIA) fordulni a Forma-1-be idén visszatért Pirelli. A gumigyártó a felesleges garnitúrák számát szeretné csökkenteni 2012-től.


A gumiszabályok módosítására vonatkozó javaslattal szeretne a Nemzetközi Automobil Szövetséghez (FIA) fordulni a Forma-1-be idén visszatért Pirelli. A gumigyártó a felesleges garnitúrák számát szeretné csökkenteni 2012-től.

Mint ismert, akárcsak a korábbi években a Bridgestone, a Pirelli és minden egyes versenyhétvégén két különféle keveréket bocsát a csapatok rendelkezésére, a tapasztalat azonban azt mutatja, hogy a mezőny általában a másodlagos abroncsokból kevesebbet használ el a három nap során, így az olasz gyártó gyakorlatilag olyan abroncsokat kénytelen leselejtezni, melyeket valójában soha nem használtak.

Jelen szabály szerint minden versenyző öt garnitúra lágyabb, valamint hat garnitúra keményebb keveréket használhat el egy-egy versenyhétvége során, a Pirelli szerint pedig az utolsó szett másodlagos abroncs szinte minden futam után kihasználatlanul marad valamennyi csapatnál.

A vállalatnál úgy vélik, sem a csapatoknak, sem önmaguknak nem jó ez a pazarlás, éppen ezért a jövő évre vonatkozóan szabályváltozást sürgetnek.

A Pirelli korábban azzal a javaslattal állt elő, hogy változtassanak a garnitúrák számán, így hat szett lágyabb, valamint öt szett keményebb gumit használhassanak az alakulatok, azok azonban ezt nem tartották elfogadhatónak, így a gumigyártó az FIA-hoz fordul.

„Jelen pillanatban úgy állunk, hogy ha a csapatok ragaszkodnak a jelenlegi szabályokhoz, akkor az FIA-hoz fordulunk és felvázoljuk, hogy nincs értelme egyik gumiból hat garnitúra, a másikból pedig öt. Ha mindegyik keverékből öt lenne, pénzt takarítanánk meg” – fogalmazott Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója.

„El kell vinnünk minden egyes versenyre ezt az extra szett keményebb gumit, szóval ha nem akarnak változtatni a regulákon, akkor megmutatjuk nekik a statisztikákat, melyek szerint 100 százalékig nem használják ezeket.”

„Az FIA jelentős szerepet játszik a szabályok kialakításában, és szükségünk van az ösztönzésükre, mert ezek olyan költségek, melyekből a csapatoknak, a sportnak és a Pirellinek nem származik előnye.”

„Felpakoltuk az abroncsokat, elvittük őket a versenyekre, aztán megsemmisítettük őket – szóval elég kemény, amikor azt halljuk a csapatoktól, hogy nincs elég gumijuk, amikor gyakorlatilag rengeteg áll a rendelkezésükre. Egyszerűen csak nem használják őket.”

„A csapatokhoz fordultunk, hogy tekintsük át a gumiszabályokat. Egy egyszerű dologra gondoltunk, amivel megszabadíthattuk volna a csapatokat attól, hogy ne guruljanak ki a Q3-ban szimpla gumispórolás végett. Tehát adtunk volna hat lágyabb és öt keményebb keveréket. Az első szabadedzés után aztán elvennénk egy keményet, szóval maradna négy. Az időmérőre és a versenyre tehát lenne négy lágyabb garnitúra, valamint kettő keményebb.”

„Ezen forgatókönyv szerint a topcsapatok az időmérő első szakaszában használnának egy kemény szettet, majd két lágyabbat, a futamra pedig szintén maradna nekik kettő az opciósból. Ez megszüntetné a problémát. Ezt viszont egyhangúlag nem fogadták el.”

„Végül is ez az ő hasznukra válna. Mi egyszerűen csak azt mondjuk, hogy a jelenlegi helyzet egy kissé bizarrnak tűnik, hiszen marad egy vadonatúj szett a futam végére. Szeretnénk leülni és megoldást találni. Ez nem kerül semmibe, csupán némi időbe, amíg leülünk egy teremben és kidolgozunk egy olyan javaslatot, ami mindenki számára elfogadható.”

„Nem mondanám, hogy zsákutcába jutottunk, de eldöntötték, hogy a jelenlegi szabályoknál akarnak maradni, nekünk viszont vissza kell térnünk erre a problémára, mert több szempontból is nonszensz ez az egész.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!