A Pirelli sajnálja, hogy nem módosíthat a keverékeken

A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli elárulta, sajnálja, hogy nem módosíthat az idei abroncsokon annak érdekében, hogy csökkentsék a kerékcserék számát a versenyeken.


A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli elárulta, sajnálja, hogy nem módosíthat az idei abroncsokon annak érdekében, hogy csökkentsék a kerékcserék számát a versenyeken.

A Spanyol Nagydíjon Fernando Alonso négykiállásos stratégiával tudott diadalmaskodni, a Pirelli pedig a versenyt követően úgy döntött, módosít abroncsain annak érdekében, hogy csökkentse a kerékcserék számát.

Később azonban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) közbeszólt, így a gumik keverékén nem, csak azok szerkezetén lehet módosítani – a biztonság növelése érdekében.

A Forma-1 csapatai pénteken, Kanadában próbálhatják ki a módosított hátsó abroncsokat, ha pedig elégedettek lesznek vele, Angliában már élesben is bevethetik azt.

Paul Hembery motorsport-igazgató elárulta, szerettek volna módosítani a gumik keverékén is, ám erre a csapatok egyhangú beleegyezése híján nem volt lehetőségük.

„Valójában szerettünk volna úgy változtatni a kemény keveréken, hogy nagyobb garanciát kapjunk arra, három kerékcsere alatt tudunk maradni” – mondta a szakember.

„De meg kell érteni, hogy efféle változtatáshoz mind a 11 csapat beleegyezése szükséges. Nem tehetjük meg ezt elszigetelten. A csapatok különféle tervezési filozófiát választottak, így néhányan közülük nem szeretnék, ha büntetve lennének az idényközi változások által.”

„Hallottunk olyan véleményeket is, melyek szerint a versenyzők nem tudják kihozni magukból a legtöbbet. De valójában az ember csak azt tudja használni, ami rendelkezésére áll. Valaki egyszer azt mondta nekem, olyan vezetni ezekkel a gumikkal, mintha Usain Bolt magas sarkú cipőben futná le a 100 métert. Valójában, ha mindenkinek magas sarkú cipője lenne, akkor megváltozna a helyzet, és mindenki azt használná, amit lehet – nem azt, amit nem.”

„Egyszóval minden csapatnak ugyanolyanok a lehetőségei, és végül a legjobb autó és versenyző fogja megnyerni a világbajnokságot.”

„Néhány abroncs esetében láttunk futófelület-leválást. 12000, 12500 gumit használtunk idén, és mindössze 14 esetében fordult elő, hogy a gumin keletkezett egy vágás, ami végül túlmelegedéshez vezetett. Ekkor láttunk drámai leválást, ami ránézésre nem túl jó. A gumi viszont nem eresztett le, ami pozitívum.”

„De tudjuk, hogy változtatnunk kell, hiszen ez a sport érdeke.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
pp_gemius_hit('Aurgi_e7YvPTGxeFO8vlnqSc71yG41rhwqueMi4R8QT.b7');

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!