A Pirelli szerint is lehetnek gondok az új állórajtoknál

A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli szerint komoly kutatásokat kell végezni annak érdekében, hogy jövőre ne okozzanak problémát a biztonsági autós periódusokat követő állórajtok.


A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli szerint komoly kutatásokat kell végezni annak érdekében, hogy jövőre ne okozzanak problémát a biztonsági autós periódusokat követő állórajtok.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) múlt hétvégén fogadta el a javaslatot, miszerint 2015-től már ne gördülőrajttal induljanak újra a versenyek a biztonsági autós periódusok után, hanem a versenyzők újra sorakozzanak fel a rajtrácson.

Néhány versenyző szerint mindennek komoly biztonsági kockázata lehet, főleg azért, mert használt abroncsokkal kell újra elrajtolnia a mezőnynek.

A Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery elismerte, nem lesz egyszerű a helyzet, ezért alapos felkészülésre lesz szükségük.

„Egy kicsit több részletet kell még megértenünk. Állórajtok lesznek, a kérdés az, hogy mennyi fog eltelni a versenyből ekkorra” – mondta a szakember.

„Láthatjuk, amikor az autók bejönnek a bokszba, rengeteg ventilátorral hűtik őket, szóval számos kérdést meg kell vizsgálni. Nemcsak arról van szó, hogy a gumik elveszítik a hőmérsékletüket, hanem az autók is túlmelegedhetnek, szóval muszáj tökéletes munkát végeznünk.”

„Eddig a biztonsági autó mögött köröztek a versenyzők, szóval a hőmérséklet, illetve a guminyomás lecsökkent. Némi szimulációt el kell majd végeznünk, hogy kiderítsük, mennyi ideig fognak álldogálni a rajtrácson, ezt mindenképpen meg akarjuk tudni.”

A McLaren világbajnok versenyzője egyike azon pilótáknak, akik szerint lehetnek komplikációk az új szabály miatt.

„Szerintem a rajongók szempontjából nagyszerű ez a változtatás, a rajt izgalmas része a versenynek” – mondta a brit pilóta.

„Viszont, amikor nekivágunk egy futamnak, új abroncsaink vannak, szóval öt-hat körrel a leintés előtt már elég rossz állapotban vannak ezek a gumik – és padlógázas körökre lesz szükség, hogy megfelelő hőmérsékleten tartsuk őket.”

„Szóval küszködni fogunk az új rajtoknál, nem lesz egyszerű irányban tartani az autót. Szóval lehetnek gondok. A TV-nézők szempontjából nyilván jó lehet ez, de talán hozni kellene valami szabályt a gumikra vonatkozóan is.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!