Hírek

A Pirelli szerint komoly változásokra van szükség

A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli örömmel vette a Ferrari azon javaslatát, miszerint a csapatok a jövőben minden tudásuk szerint segítsék az olasz vállalatot.


A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli örömmel vette a Ferrari azon javaslatát, miszerint a csapatok a jövőben minden tudásuk szerint segítsék az olasz vállalatot.

Paul Hembery, a gumigyártó motorsport-főnöke azonban úgy véli, ahhoz, hogy a lehető leghatékonyabban fejleszthessék abroncsaikat, komoly szemléletváltásra volna szükség.

A Koreai Nagydíj helyszínén Mark Webber és Fernando Alonso is élesen bírálta a Pirelli abroncsait, a Ferrari pedig ezt követően Stefano Domenicali révén nyilatkozott úgy, meg kell engedni a Pirellinek azt, hogy többet teszteljen.

Hembery szerint ez mind szép és jó, de amíg lesznek olyan csapatok, melyek megvétózzák gumitesztjeiket – mint ahogy történt az a McLarennel közösen tervezett austini gyakorlás esetében –, addig semmi sem fog változni.

„Noha értékelem, hogy senki sem akar arra gondolni, hogy előnyt kovácsoljon egy ilyen tesztből, egyszerűen nincs értelme annak, hogy futjuk a köröket, és aztán úgy döntünk, hogy nem teszünk semmit” – mondta a szakember a minap.

„Valaminek változnia kell.”

Hembery hozzátette, továbbra is tartanak attól, hogy egyes csapatok gátat szabnak majd tesztjeiknek, mert tartanak attól, hogy egyes alakulatok előnybe kerülnek azok által.

„Ez mindig benne van a pakliban. Szóval már várjuk, hogy elkezdjen működni a sportág új felépítése, hogy ezt a dolgot értelmes módon oldjuk meg. Egyvalami viszont világos, ez nem fog bejönni mindenkinek. De egyszerűen tennünk kell valamit, ami a Forma-1 érdekeit szolgálja.”

Miután 2014-re jelentősen változnak a Forma-1 technikai szabályai, a Pirellinél aggódnak amiatt, hogy előrejelzéseikkel ellentétben a bahreini teszten teljesen másképp viselkednek majd új abroncsaik a jelentősen átalakuló autókon.

„Amíg azok az adatok, melyeket a csapatoktól kapunk, helyesen, addig sokat tudunk dolgozni a gumiszerkezeten, ami fontos a biztonság és a teljesség tekintetében.”

„Ami nehézséget okoz, az a gumikeverék, hiszen négy keveréket kell előállítanunk húsznál több versenyre, ráadásul olyan autókhoz, melyek drámaian mások, mint az ideiek.”

„Nem akarunk olyan helyzetbe kerülni, hogy amikor először megérkezünk Bahreinbe, nem lesz semmi lehetőség a tarsolyunkban.”

A gumigyártó továbbra is szeretné, ha a szezonzárót követően egy vagy két csapattal Brazíliában tesztelhetne, sőt, szívesen pályára gurulna januárban, Bahreinben is.

Szólj hozzá!