Hírek

A Pirelli továbbra is megoldást keres 2014-re

A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli továbbra is próbál dűlőre jutni a csapatokkal abban a kérdésben, hogy a 2014-es idényben milyen tesztprogramot bonyolítson le.


A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli továbbra is próbál dűlőre jutni a csapatokkal abban a kérdésben, hogy a 2014-es idényben milyen tesztprogramot bonyolítson le.

Az idényközi tesztek hiányában az olasz gumigyártó idén több alkalommal is privát tesztet bonyolított le egy-egy Forma-1-es csapat közreműködésével – ezek közé tartozott a Mercedes ellentmondásos gumitesztje is, amikor is a német istálló 2013-as autójával dolgozott Barcelonában, és ezért végül büntetést is kapott.

A Pirelli legutóbb a Szingapúri Nagydíjat megelőzően szervezett privát tesztet a Red Bull közreműködésével, a hírek szerint pedig hamarosan a McLaren is összeáll a gumigyártóval.

A Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery bízik abban, a következő bajnoki évadra sikerül megfelelő tesztprogramot összeállítaniuk, a jelenlegi helyzet ugyanis közel sem ideális.

„Még sok munka vár ránk ahhoz, hogy megfelelő tesztprogramot találjunk” – mondta a szakember.

„Néha úgy tűnik, rendben vagyunk, megteszünk egy lépést előre, de aztán hirtelen kettőt hátra. Ez igazából a csapatok közti paranoiának köszönhető, ezért nem tudunk dűlőre jutni – de fontos, hogy megoldást találjunk.”

A következő szezonra jelentősen módosulnak a Forma-1-ben használatos gumik, ez főképp a 2014-ben érkező 1,6 literes V6-os turbómotoroknak köszönhető.

A Pirelli megpróbál a lehető leghatékonyabban együttműködni a csapatokkal annak érdekében, hogy kiderítse, a jövő évi versenygépek milyen követelményeket támasztanak a gumikkal szemben, ám nincs egyszerű dolguk a mérnököknek.

„Augusztusban volt az első körünk, amikor adatokat kértünk a csapatoktól. Azt hiszem, még egy párszor meg kell tennünk ezt, mielőtt megkezdődnek a téli tesztek. Arra számítunk, hogy a fejlesztési tempó nagyon magas lesz, szóval meggyőződésem, hogy februárra az augusztusban kapott adatok már majdhogynem irrelevánsak lesznek.”

Hembery kifejtette, továbbra sem tudják, hogy fogják fejleszteni abroncsaikat az idény közben, a csapatok ugyanis attól tartanak, riválisaik előnybe kerülnek az ideiekhez hasonló privát tesztek által.

„Egyes, általunk tett javaslatokat nem fogadtak el. A szokásos paranoia van – a csapatok nem szeretnék azt tenni, amire nekünk szükségünk volna. Egyszerűen nem praktikus a helyzet, nem tudjuk elvégezni a gumiteszteket a csapatok által tett javaslatoknak megfelelően.”

„Sőt, igazából ezeket nem is a csapatok javasolták. Vagy péntekenként teszteljük a gumikat – ami lehetetlen, mert nem lehet gumitesztet végrehajtani ilyen helyzetben –, vagy szezon közben tesztelünk. Ebben az esetben viszont azt szeretnék, ha minden autóval ugyanazt tesztelnénk. De mivel prototípusokat használunk, ezekből egyszerűen nincs elég. Szerintünk ez egész egyszerűen idő- és pénzpazarlás volna.”

A Pirelli motorsport-főnöke mindent megtesz azért, hogy dűlőre jusson a csapatokkal még a téli tesztek kezdete előtt.

„Sajnos senki sem akar döntést hozni. Megpróbáltunk előállni néhány kompromisszumképes megoldással. Azt mondták, hogy az utolsó javaslatunk elfogadható volt, de valószínűleg egy másik szinten kell tovább folytatnunk. Megpróbáltunk a munkacsoportokhoz fordulni, de valószínűleg magukkal a csapatfőnökökkel kell dűlőre jutnunk ebben a kérdésben.”

Szólj hozzá!


Ezt olvastad már?
A Force India vált az idény közben megváltoztatott abroncsok legnagyobb áldozatává – ezt állítja az indiai alakulat technikai igazgatója, Andy…