A Pirelli változtat a minimum guminyomás értékén

A Pirelli szombat reggel megerősítette, hogy csökkenti a minimum guminyomást az Olasz Nagydíj időmérő edzése előtt a pénteki szabadedzéseken gyűjtött információk alapján.


A Pirelli szombat reggel megerősítette, hogy csökkenti a minimum guminyomást az Olasz Nagydíj időmérő edzése előtt a pénteki szabadedzéseken gyűjtött információk alapján.

Mivel a 2016-os versenyauk nagyobb nyomást helyeznek az abroncsokra, a Pirelli még év elején úgy döntött, hogy 2 psi-vel megemeli a guminyomás minimális értékét az idei évre.

Hogy miért volt szükség erre? Mario Isola, a Pirelli F1 verseny-menedzsrere, így foglalta össze:

„Mindezt az indokolta, hogy a szomulációkból az jött ki, hogy az idei autók körülbelül 100kg-mal nagyobb nyomást helyeznek az első, míg 80kg-mal nagyobbat a hátsó abroncsokra, ráadásul hozzávetőlegesen 10km/h-val nagyobb a sebesség idén, a tavalyihoz képest.”

„Továbbá a tavalyi évben az abroncsok ívelése 3 fok volt az idei 3.25-tel szemben, így a csapatoknak nagyobb terük van a profil megválasztásában az extrém kopás elkerülése érdekében.”

Azonban az Olasz Nagydíj pénteki szabadedzésein gyűjtött adatok alapján a Pirelli úgy döntött, hogy lejjebb viszi a minimum limitet, és a hétvégén elöl 23, hátul 20.5psi lehet a nyomás az erdetei 23.5 illetve 21.5psi-vel szemben.

Az olasz gumigyártó azonban fenntartja a jogok arra, hogy később felülvizsgálja döntését és újabb változtatásokat hozhat.

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!