A Red Bull pilótái biztosak abban, hogy csapatuk jól választotta meg az abroncsokat az időmérő harmadik etapjára, mikor a többiektől eltérően a keményebb keverékeken hajtottak pályára, így az élmezőnyből egyedüliként kezdhetik meg a tartósabb gumikon a Kanadai Nagydíjat.
A Red Bull pilótái biztosak abban, hogy csapatuk jól választotta meg az abroncsokat az időmérő harmadik etapjára, mikor a többiektől eltérően a keményebb keverékeken hajtottak pályára, így az élmezőnyből egyedüliként kezdhetik meg a tartósabb gumikon a Kanadai Nagydíjat.
Az energiaital-gyárosok idei veretlenségi sorozata ugyan megszakadt, miután Lewis Hamilton végzett az élen a szombati időmérőn Montrealban, azonban a brit versenyző a lágyabb gumikon teljesítette legjobb körét, így azokon kell elrajtolnia.
A Red Bullnál azonban az edzéseken begyűjtött adatok alapján úgy gondolják, hogy a szuper lágy keverékek túlságosan sérülékenyek ahhoz, hogy azokon kezdjék meg a futamot, hiszen az első etap egyébként is sokkal jobban megterheli az abroncsokat.
„Tisztában voltunk azzal, hogy elég jól fogunk szerepelni a keményebb keverékeken a mai időmérőn, és esélyünk lesz arra, hogy az első sorba kvalifikáljuk magunkat” – mondta Webber, aki az első sorból, a második helyről rajtolhat a versenyen.
„A McLaren a lágyabb keverékeken van, a holnapi verseny pedig nagyon hosszú lesz, és mint mindig, most is a lehető legjobb munkát akarjuk végezni. Véleményünk szerint jó lesz a gumistratégiánk a versenyre, és ennek köszönhetően előnybe kerülhetünk.”
„Mivel jó esélye van a biztonsági autó beküldésének, a verseny többféleképpen végződhet. Nekünk az a dolgunk, hogy keményen hajtsunk, és minden esélyünk megvan egy kiváló eredmény elérésére, hiszen mindketten az első háromban vagyunk.”
Vettel szintén elégedetten nyilatkozott, különösen azután, hogy az edzés leintése előtt még a tízedik hely környékén tanyázott, és csak utolsó mért körén tudott egy valamirevaló időt futni, amivel végül felugrott a harmadik helyre.
A német versenyző elmondta, hogy nem volt egyszerű felmelegíteni a közepes keverékű abroncsokat, azonban bízik abban, hogy előnybe kerülhetnek azzal, hogy ellenfeleikkel ellentétben, nem a szuper lágy keverékeken kell elrajtolniuk.
„Egy nagyon élvezetes edzés volt a mai” – mondta. „A keményebb keverékeken hajtottunk ki a pályára, és nem volt egyszerű azokat megfelelő működésre bírni. Az utolsó pillanatban tudtam csak egy megfelelő kört összerakni.”
„Nem volt tökéletes az időzítés, a köröm sem volt teljesen tiszta, de így is sikerült bejönnöm a harmadik pozícióba.”
“Majd meglátjuk, hogy mire leszünk képesek. Nagyon örülök annak, hogy mindketten a keményebb gumikon indulhatunk, hiszen a lágyabbak nagyon hamar elveszítik a tapadásukat.”