A Red Bull cáfolja, hogy Vettel pártján állna

A Red Bull Racing motorsport tanácsadója, Helmut Marko kijelentette, hogy csapata egyenlő bánásmódban részesíti versenyzőit, azonban hozzátette, hogy véleménye szerint Mark Webber volt az, aki miatt eldobták maguktól a kettős győzelmet Isztambulban.


A Red Bull Racing motorsport tanácsadója, Helmut Marko kijelentette, hogy csapata egyenlő bánásmódban részesíti versenyzőit, azonban hozzátette, hogy véleménye szerint Mark Webber volt az, aki miatt eldobták maguktól a kettős győzelmet Isztambulban.

Webber és csapattársa, Sebastian Vettel összeütközött a vasárnapi versenyen, miközben az első helyért harcoltak, mellyel a nagy rivális, a McLaren kezére játszották a győzelmet.

Bár a csapat vezetője, Christian Horner megerősítette, hogy Webber üzemanyag-takarékos módban körözött, mikor megtörtént a baleset, Marko elmondta, hogy a két pilóta teljesen azonos feltételek mellett harcolhat, és csapatsorrendről még csak szó sincsen.

„A csapatunkat és a két pilótánkat ugyanúgy kezeljük” – mondta a szakember.

„Vettel óriási nyomás alatt volt (Hamilton által), és mikor ilyen helyzetbe kerülsz, akkor figyelned kell a csapatra. Azonban még így is meglehetett volna a kettős győzelem a versenyen.”

Miközben Webber az élen nagyon keményen hajtott, hogy vissza tudja verni Hamilton támadásait a futam elején, addig Vettel spórolni tudott az üzemanyaggal a harmadik pozícióban, így neki később kellett csak visszavennie, ezért indíthatott támadást csapattársa ellen.

„Ez nem egy olyan szituáció volt, mikor egymás ellen versenyeztünk” – folytatta Marko. „Hatalmas nyomás alatt tartott minket a McLaren, hihetetlenül gyorsak voltak az egyenesekben, ezért előnyt kellett szereznünk a kanyarokban.”

„Vettelnek támadnia kellett, máskülönben Hamilton megelőzte volna. Teljesen más lett volna a helyzet, ha a McLarenek 10 másodperces hátrányban lettek volna, de ez nem így volt.”

Marko egyébként úgy gondolja, hogy Vettel nagyon helyesen tette, hogy irányt váltott, és elkezdett jobbra tartani, még ha Mark ott is volt, ugyanis a belső íven érkezett meg a kanyarhoz, ráadásul előrébb is járt már, mint ausztrál csapattársa.

„Elöl volt, legalább két méterrel, és egy balos kanyar következett, így az ideális ívre kellett húznia” – magyarázta. „Egyszerűen nem fékezhetett a pálya piszkos oldalán, mert tisztában volt azzal, hogy akkor mi történt volna.”

„Azonban szükségtelen volt az egész szituáció. Mindenkivel beszélni fogunk, hogy a jövőben ne fordulhasson elő ilyen és ehhez hasonló eset.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!