A Red Bull figyelmeztette a McLarent

A Red Bull továbbra is cáfolja azokat a feltételezéseket, hogy egy okos megoldással változtatni tudna autói hasmagasságán az időmérő és a verseny között, sőt figyelmeztette riválisait, hogy ne próbáljanak meg ilyen rendszert kifejleszteni.


A Red Bull továbbra is cáfolja azokat a feltételezéseket, hogy egy okos megoldással változtatni tudna autói hasmagasságán az időmérő és a verseny között, sőt figyelmeztette riválisait, hogy ne próbáljanak meg ilyen rendszert kifejleszteni.

A Red Bull RB6 kvalifikáción mutatott fantasztikus teljesítményét sokan azzal magyarázzák, hogy az energiaital-gyárosok egyfajta aktív felfüggesztést alkalmaznak, amivel változtatni tudják az autó hasmagasságát, így az mind az időmérőn, mind a versenyen optimális.

Egyes feltételezések szerint valamilyen gázt használ a csapat, amivel lejjebb tudja nyomni az autót az időmérőn, majd azt kiengedve, visszaáll a régi rend, így a felfüggesztés merevebb lesz a futamra, és az alja teli tankkal sem „ül fel” az aszfaltra.

Horner azonban határozottan cáfolta, hogy csapata bármiféle ehhez hasonló rendszert használna, és figyelmeztette riválisait, különösen az őket leginkább kritizáló McLarent, hogy ne is próbáljanak meg ilyen felfüggesztést fejleszteni, mert az egyértelműen illegális.

„Nincs ilyen rendszerünk, ennyire egyszerű” – mondta a csapatfőnök. „Ha a McLarennek lesz ilyen rendszere a következő futamon Kínában, akkor óvást fogunk benyújtani ellene, mert ez elviekben illegális.”

„Az FIA szombat este megvizsgálta az autóinkat Malajziában, és teljes mértékben elégedett volt a látottakkal, egyszerűen nem talált semmit, mivel nincs is semmi, amit találni lehetett volna, ez az igazság.”

Egyes források szerint az FIA azt tervezi, hogy a jövőben engedélyezni fogja az autók hasmagasságának egyszeri megváltoztatását az időmérő és a verseny között, mellyel elkerülhető lenne, hogy a csapatok tömérdek pénzt költsenek a trükkös rendszerek kifejlesztésére.

Igen ám, de ehhez a technikai szabályok módosítása szükséges, amit csak akkor tud meglépni a szövetség, ha az összes csapat áldását adja arra, ami elég valószínűtlen, így az új szabályra nagy valószínűséggel 2011-ig várni kell.

Horner pedig támogatná, mert ezzel egyszer s mindenkorra lezárhatnák ezt az ügyet, ami a Red Bullnak is kellemetlen, hiszen mindenki azzal vádolja, hogy jogtalanul van előnyben.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!