A Red Bull kerékcseréit elemzik a riválisok - F1VILÁG.HU

A Red Bull kerékcseréit elemzik a riválisok

HIRDETÉS

Gondosan kielemzik a Red Bull Racing Forma-1-es csapatának kerékcseréit a riválisok, a Milton Keynes-i alakulat ugyanis komoly fejlődést ért el ezen a területen az idei évben.


Gondosan kielemzik a Red Bull Racing Forma-1-es csapatának kerékcseréit a riválisok, a Milton Keynes-i alakulat ugyanis komoly fejlődést ért el ezen a területen az idei évben.

A címvédő gárda a Maláj Nagydíjon pokolian gyors kerékcseréket abszolvált, öt alkalommal is megdöntötte a McLaren Mercedes tavalyi, 2,3 másodperces rekordját.

A Red Bull Mark Webber versenyautóján 2,05 másodperc alatt cserélte le a négy kereket, ami bizony az ellenfelek figyelmét is felkeltette.

Az Auto Motor und Sport című német szaklap szerint a jelentős fejlődés nem a bokszszemélyzet javulásának, vagy éppen a több gyakorlásnak köszönhető – mindennek mélyebb okai vannak.

„Egy-két fantasztikus bokszkiállás elképzelhető, de ötöt megcsinálni ilyen következetességgel – ez tényleg lenyűgöző” – mondta Sam Michael, a McLaren sportigazgatója.

A feltételezések szerint a Red Bull a bokszkiállások során alkalmazott technikai eszközök tekintetében lépett előre nagyot – ennek köszönhető a jelentős javulás.

„A mi srácaink egyáltalán nem rosszabbak, mint a Red Bull emberei, és valamennyi gyakorlási módszert gondosan optimalizáltunk” – folytatta Michael.

Az elemzések szerint a Red Bull mintegy fél másodpercet gyorsult a bokszban tavaly óta.

„Ilyen ugrás csak a bokszban használt berendezések fejlesztésével lehet elérni” – állítja a McLaren sportigazgatója.

Hirdetés

Egy teória szerint a Red Bull magasabb levegőnyomást alkalmaz a kerékpisztolyok esetében – az mindenesetre biztos, hogy a címvédő gárda titkol valamit, a gárda szerelői ugyanis a kerékcserék után gondosan eltakarják a légkulcsokat.

„Hallani arról, hogy magasabb levegőnyomást használnak, mint a többiek” – mondta a Williams csapatmenedzsere, Dickie Stanford, kinek véleményével azonban nem ért egyet Sam Michael.

„Kétlem, hogy bárki is 30 bar fölé menne. Talán egyszerűsítették a kapcsolási mechanizmust, ami így talán már inkább elektronikai, mint mechanikai megoldás. Az ilyen dolgokkal időt lehet megspórolni.”

Dickie Stanford elárulta, a Williams alakulata is vizsgálja, a Red Bull miképp tudott ilyen jelentős fejlődést elérni a depóban.

„A Red Bullnál csak felteszik, és úgy tűnik, nem is tudják, hogy megfelelően rögzítve van-e a kerék. Olyan, mintha magától felmenne.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!