A Red Bull kész harmadik autót indítani

Vagy 20, vagy 21 versenyautó áll rajthoz a Forma-1-es világbajnokság következő szezonjában – 20, ha a Marussiának sikerül új befektetőt találnia, 21, ha nem.


Vagy 20, vagy 21 versenyautó áll rajthoz a Forma-1-es világbajnokság következő szezonjában – 20, ha a Marussiának sikerül új befektetőt találnia, 21, ha nem.

Hogy miképp lehetséges ez? Természetesen ismét a már számtalanszor előszedett háromautós történet került terítékre, az Auto Motor und Sport című német szaklap jelentése szerint ugyanis a királykategória teljhatalmú ura, Bernie Ecclestone már szólt a Ferrari, a McLaren és a Red Bull képviselőinek, készüljenek fel arra, hogy 2015-ben eggyel több autót kell majd rajthoz állítaniuk.

A Caterham és a Marussia alakulatai ellen nemrég indult meg a felszámolás: előbbi alakulat gyakorlatilag végleg eltűnt a Forma-1-ből, ám a hírek szerint a Marussiának még lehet esélye a megmenekülésre.

Amennyiben sikerül új befektetőket találni, az istálló jövőre is rajthoz állhat a királykategóriában, ám ha nem, drasztikus változások várhatóak.

A csapatok és Bernie Ecclestone között érvényben lévő pénzügyi megállapodás ugyanis előírja, ha a mezőny 18 fősre csappan, három csapatnak, a Ferrarinak, a Red Bullnak és a McLarennek három autóval kell felállnia a rajtrácsra. Ha a fent megnevezett csapatok közül valamelyik nem vállalja mindezt, a Mercedesen, valamint a Williamsen a sor.

Az AMuS értesülései szerint a Ferrari és a Red Bull készen áll.

„Tudunk jövőre három autóval versenyezni” – szólaltatta meg a német lap Dr. Helmut Markót, a Red Bull motorsport-tanácsadóját.

„Remélem, hogy három autónál azért megállunk, mert lassan elfogynak a fiatal tehetségeink.”

Marko kifejtette, harmadik versenyzőjük pontosan ugyanolyan elbánásban részesülne, mint a másik kettő.

„Ha a másik kettő előbb érkezik a bokszba, neki várnia kell. A bokszutcai személyzetet nem fogjuk kibővíteni. De ha a harmadik versenyzőnk gyorsabb a másik kettőnél, akkor aszerint járunk el. Nálunk szabad verseny van.”

Azt persze, hogy ki ülhetne be abba a bizonyos harmadik autóba, pontosan meghatározza az Ecclestone-nal kötött megállapodás: csak újonc vagy vendégpilótáról lehet szó, akinek még nincs Forma-1-es tapasztalata.

„Képzeljék csak el, mi lenne, ha olyan NASCAR-versenyzőket indíthatnánk, mint Jimmy Johnson vagy Tony Stewart! Óriási reklámértéke lenne” – lelkesedett Marko.

Marko elárulta, a harmadik autót ugyanabban a garázsban készítenék fel a hétvégéken, mint a másik kettőt, a festése azonban eltérő lehetne.

A harmadik számú versenyző egyébként gyűjthetné a pontokat maga számára, a csapatnak azonban nem, így eredményei a konstruktőri verseny alakulásába nem számítanának bele. A harmadik autó egyéb felmerülő költségeit ráadásul Ecclestone-nak kellene állnia, a Mercedes számításai szerint mindez 25 millió euróra rúgna, Marko azonban úgy véli, ennél többről, akár 30 millió euróról is szó lehet.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!