Verstappen vs. Ocon

A Red Bull Kínában tovább egyeztetne a Mercedesről

A jövő hétvégi Kínai Nagydíjon tovább folytatná az egyeztetéseket a Mercedes trükkös szárnyrendszeréről a Red Bull Racing alakulata.


A jövő hétvégi Kínai Nagydíjon tovább folytatná az egyeztetéseket a Mercedes trükkös szárnyrendszeréről a Red Bull Racing alakulata.

Az osztrák gárda szeretné újra kikérni a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) technikai delegáltjának, Charlie Whitingnak véleményét, hiszen tudni akarja, a rendszer a teljes szezonban használható lesz majd, így érdemes pénz áldozni annak kifejlesztésére.

Mint ismert, a Mercedes DRS-rendszerrel összehangolt F-csatornáját az FIA Ausztráliában és Malajziában is szabályosnak minősítette, noha a Red Bull Racing, valamint a Lotus élesen tiltakozott annak használata ellen, állítása szerint ugyanis az nem felel meg a technikai szabálykönyvben foglaltaknak.

Charlie Whiting Sepangban ismét kifejtette, az FIA szerint szabályos a rendszer, így annak használata a továbbiakban is megengedett lesz majd, Sanghajban azonban a Red Bull alakulata újra szeretné kikérni a szakember véleményét, hiszen – még mielőtt komoly összegeket áldoznak a rendszer kifejlesztésére – tudni szeretnék, annak használata a szezon hátralévő részében is megengedett lesz-e.

„Charlie Whiting technikai delegált mindent figyelembe vett és volt néhány egyeztetés vele a dologgal kapcsolatban a malajziai hétvégén” – magyarázta Horner.

„Azt hiszem, szerette volna átgondolni a dolgot, és természetesen tiszteletben fogjuk tartani pozícióját akkor is, amikor Kínában világossá teszi álláspontját.”

„Ezt követően a csapatok különféle alternatívákkal kerülnek majd szembe. Vagy elfogadják, és talán megnézik, milyen lehetőségük van egy saját rendszer kifejlesztésére, de megvan a lehetőség a tiltakozásra is, ha nem értünk egyet, vagy valamely csapat nem ért egyet Charlie álláspontjával.”

„Mint az összes ehhez hasonló eszköz esetében, ezúttal is az a kérdés, milyen hatással van az autó többi részére. Természetesen biztosak vagyunk abban, hogy az élmezőny csapatainak mérnökei már azt kutatják, miképp működik a rendszer, és hogy miképp tudnák beleilleszteni saját tervezési koncepciójukba.”

„De mielőtt elkezdjük legyártani az alkatrészeket és költünk rájuk, nagyon fontos volna tudnunk, hogy igen, a rendszer használata engedélyezett lesz a szezon hátralévő részében is. Hiszen elég gyakran láthatjuk, hogy néhány technikai dolog esetében kijön egy pontosítás, amely gyakorlatilag azt az eredményt hozza, hogy az adott eszköz nem felel meg a szabályoknak.”

 

Kapcsolódó cikkek

Ők köröznek a csütörtöki F1-es tesztnapon

Csütörtökön befejezik eheti, barcelonai tesztprogramjukat a Forma-1 csapatai. A királykategória mezőnye már három tesztnapon túl van, jövő héten pedig még négy napon át körözhetnek a versenyzők.

Gondok vannak a Red Bull F1-es autójával?

Sajtóértesülések szerint komoly problémákat okoz a Red Bull Forma-1-es csapata számára a Honda-erőforrások vibrációja. Az osztrákok mindenesetre ódákat zengenek a japán gyártóról.

Két versenytávot is teljesített szerdán a Mercedes

Két komplett versenytávot is teljesített a Mercedes Forma-1-es csapata a barcelonai tesztek harmadik napján. Ahogy eddig, úgy most is autóba ült mindkét versenyző, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is.

Kvyat az előszezon legjobb idejével az élen

A Toro Rosso versenyzője, Daniil Kvyat volt a leggyorsabb a Forma-1-es csapatok barcelonai tesztjének harmadik napján. Az orosz az előszezon eddigi legjobb idejével végzett az élen.

Hamilton: A Ferrari nagyon erősnek tűnik

Nehezebb lesz legyőzni a Ferrari Forma-1-es csapatát 2019-ben, mint tavaly – ezt mondja a világbajnoki címvédő Lewis Hamilton, aki szerint az olasz istálló rendkívül jó formában vág majd neki az új idénynek.

Folytatódnak az F1-es tesztek Barcelonában

Harmadik tesztnapjukat töltik szerdán, Barcelonában a Forma-1 csapatai. Az első két napon a Ferrari volt a leggyorsabb, a köridők azonban jelenleg még másodlagosak – a megtett kilométerek viszont aranyat érnek!

Friss hírek