A Red Bull már fejleszti az új diffúzort

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner megerősítette, hogy az energiaital-gyárosok a háttérben már megkezdték a vitatott diffúzor fejlesztését, és készen állnak bevetni az elrendezést, ha a bíróság szabályosnak minősíti az elemet.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner megerősítette, hogy az energiaital-gyárosok a háttérben már megkezdték a vitatott diffúzor fejlesztését, és készen állnak bevetni az elrendezést, ha a bíróság szabályosnak minősíti az elemet.

Ahogy arra számítani lehetett, a szezon botránnyal kezdődött a hétvégén Melbourne-ben. A Ferrari, a Renault, és a Red Bull már csütörtökön, a gépátadást követően panaszt tett a Brawn GP, a Toyota, és a Williams ellen, mert szerintük szabálytalan az említett csapatok autóin található diffúzor, ami a teljes leszorító erő közel egyharmadát generálja.

A stewardok azonban szabályosnak minősítették az elemet, amit a riválisok nem fogadtak el, és fellebbezést nyújtottak be, amit az FIA Fellebbviteli Bírósága a második verseny utáni héten, április 14-én tárgyal majd Párizsban.

Bár azt egyelőre nem tudni, mi lesz a döntés, a Red Bull (korábban a BMW is) jelezte, hogy már megkezte egy új diffúzor fejlesztését, mert az első verseny eredményei azt bizonyítják, hogy a vitatott elrendezés körönként akár fél -egy másodpercet is hozhat.

“Hetekkel ezelőtt megkezdtük a munkát a koncepción, és tanulmányoztuk az elrendezést, mikor először láttuk azzal körözni az autókat” – mondta Horner a BBC-nek. “Ha a designt szabályosnak minősítik április 14-én, akkor a hét csapatnak mindent meg kell tennie azért, hogy mielőbb kifejlessze a sajátját.”

“El fogjuk fogadni a bíróság döntését, de azt szeretnénk, ha teljes mértékben tisztáznák a szabályokat, hogy mindenki számára világos legyen, mit használhatunk, és mit nem.”

A Red Bull egyébként remekül kezdhette volna az idei évet, az utolsó pillanatokig úgy tűnt, hogy Sebastian Vettel felállhat a dobogóra Melbourne-ben, azonban három körrel a leintés előtt összeakadt Robert Kubicával, ami mindkettejük versenyének végét jelentette.

Horner szerint csapata legalább fél másodperccel lassabb, mint a bombaformában lévő Brawn GP, amely kettős győzelemmel mutatkozott be a Forma-1-ben. A szakember viszont úgy gondolja, az új diffúzorral fordulhat a kocka.

“Van még mit fejlődnünk a köridők tekintetében” – mondta. “A srácok remek munkát végetek az autón a téli időszakban, azonban a diffúzor-ügy megnyitott egy új fejlesztési ösvényt, ami korábban nem volt nyitva.”

“Korábban az első, és a hátsó szárnyakkal próbáltál meg előnyre szert tenni, azonban most már a diffúzor, illetve az autó teljes padlólemeze ott van. Ezen a területen pedig hatalmas teljesítménybeli javulást lehet elérni, hiszen a padlólemez a legerősebb aero eleme az autónak.”

Az Adrian Newey által tervezett és felügyelt RB5-ös modell egy különleges hátsó felfüggesztéssel van ellátva, ami még jobban megnehezíti az új diffúzor bevetését, azonban Horner úgy gondolja, muszáj áttérniük, ha az szabályosnak minősül.

“Mindez az autó egész hátsó részét érinti, aminek átalakítása rengeteg pénzt emészt majd fel, ami nem éppen ideális a jelenlegi gazdasági helyzetben” – tette hozzá a csapatfőnök.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!