A Red Bull nem lesz gyári csapata a Hondának

F1 Grand Prix of Singapore - Practice
SINGAPORE - SEPTEMBER 15: Masashi Yamamoto of Honda, in a press conference to announce the partnership between Honda and Scuderia Toro Rosso for the 2018 F1 season onward after practice for the Formula One Grand Prix of Singapore at Marina Bay Street Circuit on September 15, 2017 in Singapore. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

Nem lesz gyári csapata a Hondának sem a Red Bull, sem a Toro Rosso 2019-ben – a japán gyártó szerint ugyanis a jelenlegi szabályrendszerben semmi értelme efféle jelzőkkel illeti partnereiket.

A Red Bull és a Honda kedden jelentették be, hogy 2019-ben szövetségre lépnek, így a következő két évben már az energiaital-gyárosok nagycsapata is a japánok erőforrásait használja a Forma-1-ben.

Bár sokan arra számítottak, a Red Bull Racing egyfajta gyári csapata lesz a Hondának – ahogy a McLaren volt 2015 és 2017 között –, Jamamoto Maszaszi, a japánok motorsport-igazgatója elárulta, ennek nem látják értelmét.

„Gyártói szempontból semmi értelme egyik vagy másik csapatot gyári csapatnak, vagy partnercsapatnak nevezni, mert a jelenlegi szabályok kikötik, hogy minden csapatunknak ugyanazt az erőforrást kell szállítanunk” – mondta a szakember.

„Ebben az értelemen ez a szerződés mindhárom felet egyenlő pozícióba emeli. Ahogy a Toro Rosso esetében, úgy a Red Bull részéről is őszinte tiszteletet éreztünk az egyeztetéseink során, melyek végül megállapodáshoz vezettek bennünket.”

„Nagyra értékeljük ezt a hozzáállást azok után, hogy látták, milyen nehéz időket éltünk meg az F1-ben az elmúlt három évben.”

A Honda visszatérése óta az idei Bahreini Nagydíjon legjobb eredményét érte el azzal, hogy Pierre Gasly a 4. helyen ért célba.

Jamamoto azt mondja, a Red Bull Racinggel kötött megállapodás „semmiben sem befolyásolja együttműködésüket a Toro Rossóval”, és a mai bejelentés nem változtat 2018-as céljaikon sem.

„Kölcsönös együttműködésre számítunk a csapatok és a Honda között a szabályok keretein belül. Nagyszerű eredmény volt a második versenyen elért 4. hely, de voltak hullámvölgyek utána. Ez egy nagyon érdekes idény a rajongók számára, illetve számunkra is, akik ebben a sportban dolgozunk, hiszen a középmezőnyben az eredmények nagyban függnek a beállításokon és a pályák karakterisztikáján.”

„Most a fejlesztéseken dolgozunk, hogy még jobb eredményekért harcolhassunk az idei szezon hátralévő részében.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
pp_gemius_hit('Aurgi_e7YvPTGxeFO8vlnqSc71yG41rhwqueMi4R8QT.b7');

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!