A Red Bull tart a Ferraritól és a McLarentől

Rendkívül erős mezőnyt vár a 2011-es esztendőre a Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner. A szakember elmondta, bízik abban, hogy csapata megbízhatóság tekintetében sem vall majd kudarcot a következő szezonban.


Rendkívül erős mezőnyt vár a 2011-es esztendőre a Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner. A szakember elmondta, bízik abban, hogy csapata megbízhatóság tekintetében sem vall majd kudarcot a következő szezonban.

A szakember a crash.net című internetes portálnak adott interjújában beszélt az elmúlt időszakról, elvárásairól, valamint arról, hogy véleménye szerint mely területeken kéne fejlődést elérnie a világbajnoki címvédő istállónak.

„Úgy gondolom, mindig van lehetőség a fejlődésre, bármilyen területről is legyen szó” – mondta a Horner.

„Véleményem szerint a megbízhatóságunk 2010-ben jó volt, habár voltak problémáink a motorral. Azonban tudom, hogy a Renault keményen dolgozott azon, hogy ezeket megoldja. A kasztnit tekintve meggyőződésem, hogy mi voltunk az egyik legmegbízhatóbb csapat az elmúlt évben, viszont mindig fontos, hogy megpróbáljunk a 100 százalékos megbízhatóságra törekedni, és azt hiszem, minden csapatnak ez a célja.”

Horner hozzátette, habár év elején még nehéz megjósolni, hogy alakulnak az erőviszonyok az évad során, mégis biztos benne, hogy komoly csatát láthatunk majd az élen.

„Az év ennek ezen szakaszában talán azt mondhatnánk, a Ferrari és a McLaren erős lesz, és biztos vagyok abban, hogy a Mercedes is jobb idényt teljesít majd, mint tavaly, no és persze ott van még a Renault, mely gárda nagyon erős teljesítménnyel zárta az elmúlt évet.”

„Lehetetlen jóslatokba bocsátkozni, amíg nem teljesítjük az első nagydíjat.”

Az elmúlt években mutatott gyakorlattal ellentétben a Red Bull Racing úgy döntött, hogy már az első kollektív tesztsorozaton, Valenciában pályára viszi vadonatúj autóját. Horner ezzel kapcsolatban úgy nyilatkozott, elsősorban a szabályváltozások, valamint az új gumiszállító érkezése miatt döntöttek így.

„Tartjuk magunkat az eredeti programhoz. Az elmúlt két évben kihagytuk az első tesztet, idén viszont Adrian [Newey] épp elég időt töltött a szélcsatornában, ezért úgy döntött, hogy ott leszünk az első helyszínen – elsősorban az új szabályok és különösen az abroncsok miatt.”

„Nem lehet azt mondani, hogy bármelyik lehetőség is jó vagy rossz lenne, egyszerűen csak így közelítjük meg a 2011-es szezont.”

Miután a következő szezonra való felkészülés jövő héten hivatalosan is kezdetét veszi, természetesen az osztrák csapatnál is komoly munka folyik a gyárban, hogy megfelelően felkészüljenek az RB7-es konstrukció első köreire.

Horner szerint az új szabályoknak egyértelmű hatásai lesznek, azonban kíváncsian várja, hogy mennyit tesznek hozzá a versenyek izgalmához.

„A gyárban jelenleg nonstop munka folyik, mindent megteszünk azért, hogy felkészítsük az autót február 1-jére. Az egész csoport rettenetesen keményen dolgozott – különösen a karácsonyi időszakban.”

„Azt hiszem, mindenképp lesznek hatásai az új szabályoknak. 2009-ben volt KERS-rendszerünk, ami most visszatér. A dupla diffúzor ellenben be lesz tiltva. Érdekes kihívás, és azt is érdeklődve várjuk, hogy az új szabályok mennyit tesznek majd hozzá a versenyzéshez.”

„Mindazonáltal úgy vélem, ebből a szempontból a 2010-es szezon hosszú idő óta a legjobb volt a Forma-1-ben és minden adott ahhoz, hogy idén is izgalmas évadot lássunk majd.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!