A Red Bullnak döntenie kell motorjáról

A Red Bull Racing napokon belül hivatalosan is bejelenti, hogy milyen motorral versenyez a következő években, ugyanis azt augusztus végéig tisztáznia kell, máskülönben csúszhat a jövő évi autó tervezésével, árulta el Helmut Marko, a csapat tanácsadója.

A Red Bull Racing napokon belül hivatalosan is bejelenti, hogy milyen motorral versenyez a következő években, ugyanis azt augusztus végéig tisztáznia kell, máskülönben csúszhat a jövő évi autó tervezésével, árulta el Helmut Marko, a csapat tanácsadója.

Az energiaital-gyárosok az elmúlt években a Renault motorjait használták, és számos sikert arattak a szezon első felében, ám ezeket a sikereket beárnyékolták a francia egységek megbízhatósági problémái, ami akár a váltáshoz vezethet.

A Red Bull már korábban sem titkolta, hogy komolyan érdeklődik a Mercedes-Benz V8-as egységei iránt, melyek amellett, hogy nagyon jól teljesítenek, hihetetlenül megbízhatóak, ráadásul a német autógyártó készen áll akár négy csapatot is ellátni a jövőben.

Marko kedden elárulta, hogy a csapat elérkezett ahhoz a ponthoz, hogy döntenie kell a motort illetően, ugyanis már javában folyik a jövő évi modell, az RB6 fejlesztése, amit úgy kell kialakítaniuk, hogy ne csak alkalmas legyen a jövőbeli egység befogadására, hanem súlyeloszlása is a lehető legnagyobb összhangban legyen azzal.

“Ami a jövő évi autó felkészítését illeti, ezt legkésőbb augusztus végéig rendeznünk kell, azaz néhány napon belül” – idézte a szakembert az Autosport. “Ez az utolsó nagy stratégiai döntés, amit meg kell hoznunk.”

“Mindkét versenyzőnkkel szerződést hosszabbítottunk, továbbá az összes magas beosztásban dolgozó szakemberünk elkötelezte magát a csapat mellett egészen 2012-ig. Ez pedig azt jelenti, hogy megtartjuk a folytonosságot illetve a stabilitást a csapaton belül a következő néhány évre.”

A jelenlegi erőforrások teljesítménye között csak minimális a különbség, miután a Renault az év elején engedélyt kapott az FIA-tól, hogy hozzányúljon befagyasztott motorjához, és felzárkózhasson a többiekhez, miután komoly lemaradásra tett szert a tavalyi évben.

A Red Bull minden bizonnyal elégedett a franciák motorjainak erejével, aminek segítségével három kettős győzelmet aratott az idei évben, ám mindezt beárnyékolják a megbízhatósági problémák.

Az erőforrások élettartama pedig nagyon fontos tényező, hiszen az idei évtől a versenyzők csak nyolc motorral gazdálkodhatnak – ezért is hatalmas csapás Sebastian Vettelnek, hogy két motorhibája is volt a hétvégén Valenciában.

“Számos érv szól amellett, hogy hosszabbítsunk a Renault-val, azonban legalább ugyanannyi szól amellett, hogy váltsunk Mercedes motorra” – magyarázta Marko. “Természetesen vannak olyan tényezők, amiket nem hagyhatsz figyelmen kívül.”

“Sebastian már négy motorhibán van túl, melyek közül kettő az elmúlt hétvégén történt, míg a Mercedes hat versenyzőjének még egyetlen meghibásodása sem volt az idei évben, ami mindenképpen elgondolkodtató.”

A tanácsadó azonban hozzátette, az nem fog közrejátszani döntésükben, hogy a Mercedesnek van egy jól működő hibrid rendszere, míg a Renault már korábban leállította a KERS fejlesztését, és már nem is használja.

“Sem az idei, sem a jövő évben nem fogjuk használni a KERS-t. Az idei bevetése túlságosan kockázatos lenne a bajnokság szempontjából. Jövőre ugyan engedélyezik a szabályok, mégsem fogjuk használni, mert erről egyeztünk meg a FOTA-n belül” – tette hozzá.

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!