A Renault 2019-ben odapirítana a Red Bullnak

Fotó: Renault
Nico Hulkenberg (GER) Renault Sport F1 Team RS18 and Carlos Sainz Jr (ESP) Renault Sport F1 Team RS18 battle for position. Brazilian Grand Prix, Sunday 11th November 2018. Sao Paulo, Brazil. Hülkenberg
A Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul szerint 2019-ben sikerül majd közelebb kerülniük a Mercedeshez és a Ferrarihoz a motorteljesítményt tekintve. A Renault bizonyítaná a Red Bullnak, rosszul döntöttek, hogy Hondára váltottak.

A Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul szerint 2019-ben sikerül majd közelebb kerülniük a Mercedeshez és a Ferrarihoz a motorteljesítményt tekintve. A Renault bizonyítaná a Red Bullnak, rosszul döntöttek, hogy Hondára váltottak.

Az energiaital-gyárosok és a Renault viszonya igencsak megromlott az idei évben, a csapat versenyzői ugyanis komoly motorgondokkal küszködtek 2018-ban is, ráadásul a francia gyártó V6-os erőforrásának teljesítménye is hagyott kívánnivalót maga utáni.

A Red Bull ezért úgy döntött, motorpartnert vált, és jövőre már a Honda erőforrásait használja a Forma-1-ben.

„Várjuk meg, mi történik a Red Bull-lal és a Hondával!” – mondta Cyril Abiteboul, a Renault F1-es főnöke az Auto Motor und Sport című szaklapnak.

„A Red Bull fáradhatatlanul hajtogatta idén, mennyire jó a Honda hozzánk képest. De azt azért elárulhatom, hogy a Toro Rosso mögöttünk végzett?”

A Renault gyári csapata a 4. helyen zárta a konstruktőri bajnokságot idén, ám jócskán lemaradt a három topcsapattól.

Ennek egyik oka az volt, hogy a Renault jóval, „60 százalékkal kevesebb” pénzből gazdálkodott, mint a Mercedes.

„Ha viszont bevezetik a költségvetési plafont, ez a hendikep erősséggé válik. Elfogadhatatlan, amennyit a topcsapatok költenek. Meg kell védenünk ezüket a csapatokat maguktól.”

Abiteboul szerint a Renault számára a legfőbb problémát a kasztni jelenti, de persze a motoron is javítaniuk kell.

„A motor tekintetében 15-20 kilowatt hiányzik a versenyeken. Bizonyos körülmények között ezt kompenzálni lehetett a Red Bull kasztnijával. Az időmérőn a hátrányunkat 40 kilowattra becsüljük, ez pedig jelentős. Nem szeretném azt mondani jövőre, hogy ennyi hiányzik az időmérőn.”

„Nem látom okát annak, miért ne kerülhetnénk közelebb a Mercedeshez és a Ferrarihoz a télen a motorral. A kasztnival viszont egy kicsit tovább tart majd.”

A francia szakember hozzátette, izgatottan várják már Daniel Ricciardo érkezését, akit a Red Bull nem engedett tesztelni Abu Dhabiban.

„A Red Bullnak megvannak az okai arra, hogy nem engedte Danielnek, hogy tesztelje az autónkat Abu Dhabiban. Minden, amit a Red Bull az útunkba dob, azt mutatja, hogy jó irányba haladunk.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

 

 

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!