A Renault sajnálja, hogy elvesztette Kubicát

A Renault főmérnöke, Pat Symonds bevallotta, így utólag már nagyon sajnálja, hogy csapata nem igazolta le időben Robert Kubicát, mikor a lengyel versenyző még fiatal tehetségkutató programjuk tagja volt.

A Renault főmérnöke, Pat Symonds bevallotta, így utólag már nagyon sajnálja, hogy csapata nem igazolta le időben Robert Kubicát, mikor a lengyel versenyző még fiatal tehetségkutató programjuk tagja volt.

A BMW Sauber ásza, aki az elmúlt versenyen megszerezte pályafutása első pole pozícióját a Forma-1-ben, a Renault fiatal tehetségkutató programjának tagja volt, ám egy év után elengedte a francia gárda 2002-ben.

Kubica Forma-1-es karrierjét a Renault-val kezdte, ugyanis miután 2005-ben a Renault Világsorozat bajnokává avatták, mintegy jutalom gyanánt, tesztlehetőséget kapott a francia istállótól.

Mindezek ellenére a lengyel pilóta végül a BMW-nél kötött ki, ahol az elmúlt időben parádés teljesítményt nyújt. Symonds pedig elmondta, igenis sajnálja, hogy csapata nem csapott le akkor Kubicára.

“A Renault fiatal tehetségkutató programjának aktív tagja volt a kezdeti időkben, azonban még mielőtt megfoghattuk volna, kilépett a programunkból, és végleg elveszítettük. Mindezek ellenére a Renault Világsorozatban nyújtott kiváló teljesítménye jutalmaként, vezethette Forma-1-es autónkat. Ezt követően pedig minden erőmmel azon voltam, hogy próbáljuk meg megszerezni” – mondta Symonds.

“Teljesítménye lenyűgözött a teszten, és azt akartam, hogy valamit kezdjünk vele. Azonban ő nem igazán érdeklődött irántunk, majd később kiderült, hogy akkor már tárgyalásban állt a BMW-vel, ezért volt mindez. Sajnálom, mert elveszítettük.”

A BMW fantasztikusan kezdte az idei évet, és folyamatos dobogós helyezéseivel a konstruktőrök bajnokságának élén érkezhet meg az európai futamok nyitóállomásának helyet adó Spanyol Nagydíjra.

Symonds ugyan bevallotta, meglepték a német-svájci csapat korai sikerei, azonban úgy érzi, a BMW megérdemelten vezeti a bajnokságot, ugyanis ők nyújtották a legegyenletesebb teljesítményt az első három versenyen.

“Sok problémájuk volt a téli tesztek elején, azonban gyorsan túltették magukat a nehézségeken, és mire véget ért a tesztidőszak, már nagyon gyorsak voltak” – folytatta a Renault szakembere. “Azonban ha valaki azt kérdezte volna tőlem, hogy látok-e reális esélyt arra, hogy az első három tengerentúli futamot követően ők állnak majd az élen, csak nevettem volna.”

“Azonban roppant egyenletes teljesítményt nyújtottak. Nyolc pontot szereztek az első versenyen, és 11-11 pontot a másodikon illetve a harmadikon. A Ferrarinak borzalmas szezonnyitója volt, és a McLaren sem teljesített túl fényesen az utolsó futamon, így egyikük sem beszélhet egyenletes teljesítményről.”

“A BMW közel egy szinten áll a McLarennel, és a Ferraritól sincs messze. Ha pedig mindehhez remek megbízhatóság is párosul, akkor minden esélyed megvan arra, hogy megszerezd a bajnoki címet. Mi már csak tudjuk” – tette hozzá Symonds.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!