A Renault szerint veszélyes és drága a KERS - F1VILÁG.HU

A Renault szerint veszélyes és drága a KERS

HIRDETÉS

A Renault vezetése úgy gondolja, szörnyű hiba volt a kinetikus energiatároló rendszer idei bevezetése, mert amellett, hogy veszélyes, fejlesztése rengeteg pénzt visz el, ráadásul még azt sem tudják, előnyük származik-e a belőle.

A Renault vezetése úgy gondolja, szörnyű hiba volt a kinetikus energiatároló rendszer idei bevezetése, mert amellett, hogy veszélyes, fejlesztése rengeteg pénzt visz el, ráadásul még azt sem tudják, előnyük származik-e a belőle.

Az idei évben számos új szabály kerül bevezetésre a Forma-1-ben, melyek közül a hibrid rendszer a legvitatottabb a csapatok körében.

Az új eszköz ugyanis még egy teljesen ismeretlen terület, így számos veszélyt tartogat, elég csak visszaemlékezni a BMW Sauber nyári esetére, mikor megrázta az autó az egyik szerelőt a KERS hibás működése miatt.

A csapatok azóta még elővigyázatosabbak, az autó körül dolgozók szigetelt kesztyűt hordanak, és mindent megtesznek az ilyen és ehhez hasonló esetek elkerülése érdekében.

A Renault technikai igazgatója, Bob Bell azonban elmondta, továbbra sem lehetnek száz százalékig biztosak az új rendszerben, aminek bevezetésével véleménye szerint is még várni kellett volna.

“Komolyan aggódom a KERS megbízhatósága miatt. Ez egy teljesen ismeretlen terület számunkra” – mondta a szakember, aki hozzátette, a Renault még nem döntött arról, beveti-e az új eszközt a szezonnyitón Melbourne-ben.

“Nem vagyunk hozzászokva ahhoz, hogy magasfeszültséget jelző matricákat látunk az autókon. Szerintem lesz néhány baleset az idei évben. Ez elkerülhetetlen. És talán néhány szerelőt illetve pályabírót kisebb áramütés ér majd. Csak bízni tudunk abban, hogy nem lesz komolyabb baj.”

“A sport mindent megtesz annak érdekében, hogy minimalizálja a kockázatot, és ne legyenek veszélyben a mérnökök, a szerelők, illetve a pálya szélén dolgozók, azonban mindig lesz valamennyi kockázat. Néhány száz volt, és néhány tíz amper igencsak halálos lehet. És itt egyenáramról beszélünk, így ha azt valaki megfogja, többé nem engedi el.”

A csapat vezetője, Flavio Briatore – mivel nem ért annyira a rendszer belső működéséhez – sokkal inkább bosszús amiatt, hogy rengeteg pénzt visz el a KERS fejlesztése, ami különösen nagy érvágás számukra és mindenki számára egyaránt a jelenlegi gazdasági helyzetben, mikor mindennek a költségcsökkentésről kellene szólnia.

“Úgy gondolom, hogy ez egy borzalmas hiba” – mondta az olasz szakember. “Végül is a Renault, a Mercedes-Benz, és a Ferrari látja el motorokkal a többi csapatot, de pénzt azonban nem keresünk. Ez igen költséges számunkra, de a Forma-1 érdekében megtesszük.”

Hirdetés

“A motorok terén komoly költségcsökkenést értünk el, ám ez megnyitotta a kaput más területek előtt. Egyelőre nem tudjuk, hogy ez mennyibe fog nekünk kerülni a fejlesztések végére, ahogy azt sem tudjuk, biztonságos lesz-e, avagy sem. Úgy tűnik, hogy nem tartjuk irányításunk alatt a helyzetet.”

“Vajon előnyünk származik majd ebből? Egyelőre csak annyi biztos, hogy ez komoly költségeket jelent számunkra.”

Briatore további kritikus szavakkal illette a BMW Sauber versenyistállót, ugyanis egyedül ők voltak a rendszer bevezetésének elhalasztása ellen, pedig nagyon úgy tűnik, hogy már jövőre egységesítik a KERS-t, így az idei fejlesztések mindössze egy évre szólnak.

“Azért vagyunk ilyen helyzetben, mert egyetlen csapat azon volt, hogy tartsuk magunkat az eredeti programhoz” – folytatta a Renault vezére. “Mindannyian tisztában vagyunk azzal, hogy 2010-ben opciós lehetőség lesz az egységes KERS, így bármennyit is költöttünk az idei évben, az mindössze egy évre szól.”

“Ilyen gazdasági helyzetben pedig teljesen ésszerűtlen, amit most csinálunk. Továbbá, ha a teljesítményről beszélünk, senki nem tud semmi biztosat mondani. Ha valaki felteszi nekem a kérdést, KERS-szel, avagy anélkül jobb, nem tudok rá válaszolni.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!