A Renault tart az új biztonsági autós szabálytól

Azt követően, hogy az elmúlt időben rengeteg kritika érte a biztonsági autós szabályokat, a csapatok a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Francia Nagydíjon egy új rendszert tesztelnek, amit már az idei évben bevezethetnek.

Azt követően, hogy az elmúlt időben rengeteg kritika érte a biztonsági autós szabályokat, a csapatok a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Francia Nagydíjon egy új rendszert tesztelnek, amit már az idei évben bevezethetnek.

A jelenlegi szabályok értelmében, mikor pályára küldik a biztonsági autót időszakosan lezárják a boxutcát. Azonban emiatt számos versenyző megbűnhődött már az idei évben, ugyanis a piros jelzés ellenére ki kellett állniuk, hogy ne fogyjanak ki az üzemanyagból.

Az új rendszer segíthet ezen az igen égető problémán.

“Jelenleg a boxucta bejárata zárva van azon versenyzők előtt, akik ki akarnak állni tankolni. Azonban a sebességkorlátozással ez eltűnne” – magyarázta a Renault sportigazgatója, Steve Nielsen a csapata előzetesében. “Az ötlet az, hogy kontrolláljuk a versenyzők sebességét azzal, hogy közöljük velük, milyen köridő alá nem mehetnek, mikor pályára küldik a biztonsági autót.”

“Ezt az adott köridőt a kormányon lévő kijelzőn kapják meg a versenyzők, és ennél gyorsabban nem mehetnek. Mindössze öt másodpercük van arra, hogy egy gomb megnyomásával visszaigazolják, megkapták és nyugtázták a jelzést, és ettől a pillanattól kezdve számít az idő. Ez biztosítja majd, hogy az összes autó relatíve lassan fog körözni.”

Bár látja a rendszer előnyeit, Nielsen figyelmeztetett, ne hamarkodják el az új szisztéma bevezetését, mert az veszélyt jelenthet a versenyzőkre és a sportra nézve.

“Nem hiszem, hogy sürgetnünk kellene az új rendszer bevezetését, mert mikor megegyeztünk a jelenlegi szabályokban, a biztonság volt az elsődleges szempont” – mondta. “Mikor pályára gördül a biztonsági autó, az azért van, mert valami incidens történt a pályán, így jó ok van arra, hogy lelassítsák az autókat.”

“A szimuláció csak egy bemutató lesz, hogy a versenyzők lássák, miként is működik a rendszer. Ha sikeres lesz, akkor megkezdhetjük a tárgyalásokat annak bevezetéséről. Azonban véleményem szerint ezt el kellene tolni a 2009-es szezon kezdetéig” – tette hozzá a Renault szakembere.

A csapatok arra számítanak, hogy a Francia Nagydíj második, illetve harmadik szabadedzésének végén tesztelhetik az új rendszert. A legfrissebb hírek szerint a biztonsági autó pályára küldésekor meghatározott köridő, körülbelül 20%-al lesz több, mint egy átlagos versenykör.

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!