A riválisok kivizsgáltatnák a Ferrari és a Haas kapcsolatát

Fotó: Haas F1 Team
Fotó: Haas F1 Team

A McLaren és a Force India azt szeretné, ha remek melbourne-i teljesítménye után a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) alaposan átvizsgálná a Haas versenyautóját, illetve az amerikai istálló Ferrarival való együttműködését.

A Haas csapata remekelt a szezon első versenyhétvégéjén, ám bokszutcai hibák miatt végül egyik autója sem ért el a célig: Kevin Magnussen és Romain Grosjean a 4. és 5. helyeken haladtak, majd bokszkiállásuk után mindketten kiestek egy-egy rosszul rögzített kerék miatt.

A McLaren spanyol versenyzője, Fernando Alonso már a melbourne-i időmérő után azt mondta, egyáltalán nem lepte meg, hogy a „Ferrari-replika” Haas ilyen jó formát mutatott.

A Haas már jó ideje technikai partnerséget ápol a Ferrarival: az olasz gyártótól nemcsak a motort, hanem olyan – az FIA által engedélyezett – alkatrészeket is kap, melyeket a szabályok szerint nem szükséges házon belül kifejleszteni és legyártani.

A Forma-1 szabályai viszont szigorúan tiltják a fejlesztésekkel kapcsolatos információcserét.

A McLaren elnöke, Zak Brown szerint meg kell bizonyosodni arról, hogy a Ferrari és a Haas együttműködése nem túl szoros-e.

„Nincsen semmiféle bizonyítékom. Mindannyian tudjuk, hogy nagyon szoros a partnerségük a Ferrarival, és egyszerűen meg kell bizonyosodnunk arról, hogy ez az együttműködés nem túlságosan szoros” – mondta a szakember.

„Lehet némi ráhatás, kétségkívül van az autójuknak néhány olyan eleme, majd nagyon hasonlít a tavalyi Ferrarin látottakra. De a mérnökök és az FIA dolga ezt közelebbről megnézni.”

A Force India ügyvezetője, Otmar Szafnauer szerint is meg kell vizsgálni a Haas és a Ferrari kapcsolatát.

„Nem tudom, hogy csinálják, ez varázslat. Soha nem volt ilyen a Forma-1-ben” – mondta.

„Egyszerűen nem tudom, hogy lehetséges az, hogy valaki, aki pár éve, van a sportban, források nélkül építeni tud egy autót… varázslat ez?”

„Ha igen, nekem is kell az a varázspálca!”

Szafnauer azt mondja, szeretné, ha az FIA részletezné, pontosan hogyan is ellenőrzi az efféle folyamatokat.

„Az összes aerodinamikai felületnek a sajátodnak kell lennie. Nem tudom, hogy mondják meg, hogy nem azok – hacsak nem kezdenek el vizsgálódni. Csak az ellenőrzés tudja megmondani, hogy a szabályok keretein belül vannak-e.”

„Hogy a tiéd-e az az elem, vagy valaki más ötlete? Ez az igazi kérdés. És nem tudom rá a választ.”

„Talán az ő fejlesztésük. Ez csak gyanú. Hogyan jutsz tudás birtokába történelem, megfelelő eszközök és szakemberek nélkül?”

 

Kapcsolódó cikkek

Vettel: 2020 végéig biztosan maradok

Sebastian Vettel, a Ferrari F1-es pilótája úgy érzi, még ereje teljében van, ami a versenyzést illeti, így egyelőre nem gondol a visszavonulásra.

A Red Bull nem „gyanakszik” a Ferrari üzemanyagjára

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt mondja, nem igaz az, hogy „gyanakodva” tekint a Ferrari által használt üzemanyagra, ugyanakkor el kell ismerni, ez egy rendkívül fontos terület a fejlesztések szempontjából.

Ferrari: Nehéz döntés volt hátraküldeni Leclercet

A Ferrari Forma-1-es csapatát irányító Mattia Binotto elismerte, „nehéz” volt arra utasítani Charles Leclercet, hogy engedje el maga mellett csapattársát, Sebastian Vettelt a múlt hétvégi Kínai Nagydíjon.

Vettel: A következő hetek kulcsfontosságúak lesznek

A Ferrari idei eredményei egyelőre elmaradnak attól, amit a maranellóiak vártak volna az idei F1-es szezonban: Sebastian Vettel szerint még sok munka vár rájuk ahhoz, hogy kihozzák az autóból a benne rejlő lehetőségeket.

Friss hírek