A riválisok lemásolnák a McLaren újítását

Ha a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) legálisnak minősíti, több rivális csapat is lemásolja majd a McLaren Mercedes alakulatának innovatív hátsó felfüggesztését.


Ha a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) legálisnak minősíti, több rivális csapat is lemásolja majd a McLaren Mercedes alakulatának innovatív hátsó felfüggesztését.

A wokingi gárda egy radikálisan új megoldással gurult pályára az eheti jerezi teszteken, az MP4-29-es versenygép hátsó felfüggesztésén ugyanis egy ún. aerodinamikai blokkolót helyezett el a csapat, mely azt hivatott szolgálni, hogy nagyobb leszorítóerőt biztosítson a versenyautónak alacsony fordulatszámon, és egyúttal csökkentse a légellenállás nagy sebességnél.

Az idei évre jelentősen változtak a technikai szabályok a Forma-1-ben, ennek keretében pedig eltűnt a hátsó szárny alsó eleme (angolul beamwing), mely jelentősen csökkentette az autók leszorítóerejét.

A McLaren mérnökei egy olyan megoldást dolgoztak ki, mely ezt a leszorítóerő-veszteséget hivatott pótolni: éppen ezért az MP4-29-es versenygép hátsó felfüggesztését úgy alakították szárnyakká, hogy a hátsó lengőkarok az autó közepe felé haladva kiszélesednek, és szárnyszerű profilt alkotnak.

Néhány csapat kételkedik a megoldás legalitásában, információink szerint azonban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nem találja kifogásolhatónak azt.

Ez persze nem jelenti azt, hogy a riválisok nem tiltakozhatnak a McLaren innovatív tervezése ellen.

A Ferrari technikai igazgatója, James Allison elárulta, mindenképpen megvizsgálják majd a megoldást.

„Még nem láttam közelről, de szeretnék egy kicsit többet tudni róla, mert érdekel. Csak néhány homályos fotón láttam eddig” – mondta a szakember.

A Williams vezető mérnöke, Rod Nelson elárulta, ha az FIA szabályosnak minősíti a McLaren fejlesztését, vélhetően ők is elkezdik tesztelni saját megoldásukat a szélcsatornában.

„Vannak olyan dolgok más csapatoknál, melyeket biztosan kipróbálunk a szélcsatornában. A McLaren hátsó felfüggesztése egy kiemelkedő példa, és ha az FIA szabályosnak ítéli meg, hiba volna nem kipróbálni azt a szélcsatornában” – fogalmazott.

Nelson szerint a fejlesztés legfőbb előnye, hogy elősegíti a levegő áramlását a diffúzor irányába.

„Feltételezem, jobban működik általa a diffúzor. Idén az egyik problémát az alacsonyabb hátsó szárny jelenti, ami illegális abban a formában, ahogy tavaly használtuk. Annak a lénye nemcsak az volt, hogy saját magának generált leszorítóerőt, de segítette a diffúzort is.”

„Úgy gondolom, a McLaren lengőkarja ezt hivatott szolgálni. Ennek hála jobban lehet használni a diffúzort.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!