A Sauber nem érti, hogyan hibázhatott ekkorát

A Sauber istálló megerősítette, hogy készen áll fellebbezni a stewardok döntése ellen, miután mindkét versenyzőjét kizárták a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjról, ám első körben meg akarja tudni, hogy miért nem ment át a teszten hátsó szárnya.


A Sauber istálló megerősítette, hogy készen áll fellebbezni a stewardok döntése ellen, miután mindkét versenyzőjét kizárták a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjról, ám első körben meg akarja tudni, hogy miért nem ment át a teszten hátsó szárnya.

A svájci bázisú alakulat öröme nem tartott sokáig a vasárnapi verseny után, ugyanis Sergio Perez hetedik és Kamui Kobayashi nyolcadik helyét is elvették a sportfelügyelők, mert kiderült, hogy szabálytalan volt a C30-as kódszámot viselő modell hátsó szárnya.

Annyi biztos, hogy a Technikai Szabálykönyv 3.10.1 és 3.10.2 pontjában leírtaknak nem felelt meg a hátsó szárnyelem, azonban a pontos probléma egyelőre nem ismert, minden bizonnyal a méretekben és a toleranciahatárokban voltak a megengedettnél nagyobb eltérések.

Ebben a szabályban leírtak zárják egyébként ki azt is, hogy F-csatornát, vagy ahhoz hasonló rendszert használjanak a csapatok az idei évben, ami tavaly még engedélyezett volt, és a legtöbben éltek is a lehetőséggel.

A Sauber technikai igazgatója, James Key elmondta, hogy a hinwili bázissal fog egyeztetni, hogy megtudja, miért nem mentek át a teszten a Melbourne-ben használt elemek, ami miatt értékes pontokat veszített az alakulat.

„Semmit nem tudtunk erről a verseny utánig” – mondta a szakember. „Valószínűleg ez egy tévedés, semmiképpen sem beszélhetünk szándékosságról, és semmi köze ennek az F-csatornához, vagy bármi olyasmihez, amivel az lett volna a célunk, hogy megkerüljük a szabályokat.”

„Nem így akartunk javítani a teljesítményünkön, ráadásul az eltérések egyáltalán nem hoztak előnyt számunkra. Belső vizsgálatot kell kezdeményeznünk, hogy megtudjuk, miként fordulhatott ez elő, ez lesz majd a következő lépés.”

A szakember azt is hozzátette, hogy a helyszínen lévő összes szárnyspecifikációt vizsgálat alá vetették a futam után, és mindegyik szabályosnak bizonyult, csak pont az nem, amit a versenyen használtak.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
pp_gemius_hit('Aurgi_e7YvPTGxeFO8vlnqSc71yG41rhwqueMi4R8QT.b7');

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!