A Toro Rosso kész áldozatokat hozni a Red Bullért - F1VILÁG.HU

A Toro Rosso kész áldozatokat hozni a Red Bullért

HIRDETÉS
A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost azt mondja, az olasz istálló 2019-ben is hajlandó lesz bevállalni néhány extra rajtbüntetést, hogy segítse a Honda motorfejlesztéseit, ezáltal pedig a Red Bull Racinget.
Fotó: Circuit de Barcelona-Catalunya

A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost azt mondja, az olasz istálló 2019-ben is hajlandó lesz bevállalni néhány extra rajtbüntetést, hogy segítse a Honda motorfejlesztéseit, ezáltal pedig a Red Bull Racinget.

2018-ban a Toro Rosso versenyzőit, Pierre Gasly-t és Brendon Hartley-t több alkalommal hátrébb sorolták a rajtrácson motorcserék miatt, a Honda ugyanis év közben folyamatosan fejlesztette V6-os erőforrását.

Az idei szezonban már a Red Bull Racing is a japán gyártó erőforrásait használja a Forma-1-ben, és mivel a Honda továbbra is azon dolgozik, hogy a Mercedes és a Ferrari szintjére kerüljön, egy hasonló stratégia az osztrák istállónak túlságosan fájdalmas lenne.

A Toro Rosso viszont hajlandó áldozatokat hozni, ha azzal felgyorsíthatják a motorfejlesztést – ezt Franz Tost árulta el a Motorsport.com kérdésére.

„Ha ez segíti a Red Bull stratégiáját, hogy versenyeket és világbajnoki címet nyerjen, akkor természetesen” – mondta a szakember.

„De még csak meg sem kellett vitatnunk ezt, mert ez benne van a filozófiánkban. Örömmel tenném, hiszen ezzel párhuzamosan a mi teljesítményünk is javul.”

A Toro Rosso egyébként a szabályok adta kereteken belül számos alkatrészt a Red Bulltól kap 2019-ben, például az autó hátuljának teljes egészét, illetve a váltót.

A Honda számára is rendkívül hasznos lehet ez.

„Nem kétséges, hogy profitálni fogunk majd a szinergiából és a Red Bull Technologiesszel való kooperációból” – mondta Tost.

Hirdetés

„Az autó hátuljának egésze ugyanaz. A listázott alkatrészeket magunknak kell gyártanunk, és ezt természetesen meg is tesszük, hiszen tartjuk magunkat a regulákhoz.”

„Az év ezen szakaszában minden csapat abban reménykedik, hogy új autója jobban működik, és fejlődés lesz a korábbihoz képest. Ez ugyanúgy igaz ránk is, de én mindig azt mondom, hogy a versenypályán akarom látni a teljesítményt – tehát köridőben.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!