A Toro Rossónál visszasírják Vettelt

A Scuderia Toro Rosso technikai igazgatója, Giorgio Ascanelli elárulta, hogy csapatának idei teljesítményén igenis meglátszik Sebastian Vettel hiánya, aki a tavalyi évben megszerezte az olaszok első és eddigi egyetlen futamgyőzelmét Monzában.

A Scuderia Toro Rosso technikai igazgatója, Giorgio Ascanelli elárulta, hogy csapatának idei teljesítményén igenis meglátszik Sebastian Vettel hiánya, aki a tavalyi évben megszerezte az olaszok első és eddigi egyetlen futamgyőzelmét Monzában.

A faenzai kiscsapat a tavalyi évben meglepő módon túlszárnyalta a Red Bull Racinget, ám idén nem tudja felvenni a versenyt az elsőszámú csapattal, amely harcban van mindkét világbajnoki címért a Brawnnal.

Ascanelli elmondta, hogy a csapatot továbbra is ugyanazok a szakemberek alkotják, mint a tavalyi évben, az egyedüli változás “csupán” az, hogy elvesztették Vettelt, akinek jelenléte, elmondása szerint rengeteget jelentett.

“A helyzet nem olyan egyszerű, hogy kijelenthetjük: tavaly rengeteget fejlődtünk a szezon második felében, és idén is ezt fogjuk tenni” – magyarázta a szakember. “Tavaly az olasz média el akarta érni, hogy a mellemet verve kiálljak, és azt mondjam: oh, igen, zseniális vagyok, sikerült túlszárnyalnom a Red Bullt.”

“Azonban a válaszom egyszerű a tavalyi év végével kapcsolatban: Vettel egy fantasztikus versenyző. Nem voltam géniusz a tavalyi évben, de nem gondolom, hogy idén idióta lettem.”

Ascanelli azt is elmondta, hogy bár mindkét autót a Red Bull Technology tervezte, mégis elég nagy a különbség a Toro Rosso és a Red Bull versenygépei között, és nem csupán a motor miatt.

“Sokan azt gondolják, hogy az egyedüli különbség a Toro Rosso és a Red Bull Racing autói között a motor, de ez nem így van” – magyarázta. “A motor mellett a váltó, a kuplung, a hidraulikus rendszer, a víz-, az olaj-, és az elektronikus rendszer is teljesen más.”

“Tovább komplikálja a dolgot, hogy bár nem használjuk, autóink úgy vannak kialakítva, hogy passzoljanak a Ferrari KERS rendszeréhez, ami teljesen eltér a Renault-étól, ami köré az RB5 lett tervezve.”

“Éppen ezért nem egy másolatról van szó. A két autó talán ugyanúgy néz ki, ám ha valaki megpróbálná az egyik kasztnit a másik vázra szerelni, akkor az nem menne” – tette hozzá Ascanelli.

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!