A Toyota bázisán fejlesztették az új Ferrarit

A Ferrari elárulta, hogy az elmúlt hónapokban nem csak saját, hanem a Toyota szélcsatornáját is rendszeresen látogatta, hogy a lehető legjobban felkészülhessen az idei bajnokságra.


A Ferrari elárulta, hogy az elmúlt hónapokban nem csak saját, hanem a Toyota szélcsatornáját is rendszeresen látogatta, hogy a lehető legjobban felkészülhessen az idei bajnokságra.

A szigorú szabályok és megszorítások miatt szinte csak az aerodinamika területén van némi szabad kezük a mérnököknek, így az olasz alakulat úgy döntött, hogy ez lesz az a terület, amire a legkeményebben fog összpontosítani új autó fejlesztése közben.

A Ferrari vezetése éppen ezért úgy döntött, hogy saját szélcsatornáján kívül szüksége van még egy hasonló komplexumra ahhoz, hogy sikeresen el tudja érni magasra kitűzött céljait.

Ezért is lépett kapcsolatba a Toyotával, melynek kölni főhadiszállásán lévő szélcsatornájában több sportcsapat is megfordult az elmúlt évben.

„Vannak bizonyos FOTA által előírt megszorítások a költekezéssel kapcsolatban, melyek a fejlesztésre szánt költségekre, a csapatban dolgozók létszámára, a szélcsatornában eltöltött órák számára illetve a CFD-hez használt szerverek erősségére vonatkozik” – mondta a Ferrari technikai igazgatója, Aldo Costa az F150 pénteki bemutatóján.

„Ez a négy legfőbb megszorítás és az utolsó kettő kapcsolatban áll egymással, hiszen a csapatok döntése, hogy miként költik el a pénzüket, miként alkalmazzák az embereket, valamint hogy hol dolgoznak.”

„Mi ezért úgy döntöttünk, hogy inkább a szélcsatorna munkálatokra fókuszálunk a CFD-vel szemben, és úgy ítéltük meg, hogy egy csatorna nem elég, szükségünk van egyre és még egy kicsire.”

„A Toyota szélcsatornája pedig az egyik kereskedelmi szélcsatorna egyike, amely teljesen modern és jól felszerelt, és ezért esett a választás erre.”

A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali egyénként hozzátette, hogy a Ferrari már csak néhány napot fog dolgozni a Toyota Motorsport szélcsatornájában, ugyanis végzett az ottani munkával.

Az RRA-ban foglaltak szerint a csapatok ugyanis több pénz elköltésére jogosultak, amennyiben kiszervezik a munkát, ahogy azt most a Ferrari is tette a Toyota megbízásával.

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!