A Toyota csak szezon közben veti be a KERS-t

A Toyota nagy valószínűséggel csak a 2009-es szezon közepén veti majd be először élesben kinetikus energiatároló rendszerét (KERS), és még a többi csapat sem biztos abban, hogy előnyt jelenthet-e, ha már a szezonnyitón használja az új eszközt.

A Toyota nagy valószínűséggel csak a 2009-es szezon közepén veti majd be először élesben kinetikus energiatároló rendszerét (KERS), és még a többi csapat sem biztos abban, hogy előnyt jelenthet-e, ha már a szezonnyitón használja az új eszközt.

A jövő évben bevezetésre kerülő rendszer munkálatai felgyorsulhatnak a következő hónapokban, ugyanis a csapatoknak már nem kell az idei fejlesztéseken dolgozniuk, csakis arra fókuszálhatnak, hogy megfelelően felkészüljenek 2009-re.

Mivel az új egység súlya körülbelül 25 és 60 kilogramm között mozog, egyes csapatok úgy vélik, hogy az új rendszer használatával járó (ideiglenes) extra erőfölény eltörpül amellett, amit az autó hátsó részén jelentkező túlsúllyal járó hátrány jelent – ugyanis a jövő évben bevezetésre kerülő slick (sima felületű) gumik miatt mindenki arra törekszik, hogy orr-nehéz legyen az autója.

Megbízható források szerint a Toyota a csapatok szövetségének (FOTA) legutóbbi titkos megbeszélésén közölte ellenfeleivel, hogy terveik szerint egy KERS nélküli autóval kezdik majd meg a következő évet.

A Toyota csapatfőnöke, John Howett az Autosportnak adott nyilatkozatában megerősítette, hogy bár a japán nagyvállalat tovább folytatja a KERS tesztelését jövő januárban, az új eszközt nagy valószínűséggel csak a szezon közepén vetik majd be élesben.

“Nagyon keményen dolgozunk a KERS-en, azonban azt gondoljuk, hogy az emberek alábecsülnek néhány nagyobb kihívást” – magyarázta a szakember. “Januárban egy olyan autóval teszteljük a KERS-t, melynek váza nem erre lett tervezve, ám ez csak egy teszt lesz. Meglátásunk szerint az új rendszert legkorábban a szezon közepén vethetjük majd be élesben.”

“Ez természetesen nem azt jelenti, hogy nem tervezünk azzal versenyezni, mindössze annyiról van szó, hogy más nézeteket vallunk, mint más csapatok, melyek már az első versenyen is be akarják vetni az új eszközt.”

Amellett, hogy nincsenek tisztában az új rendszer használatával járó előnyökkel és hátrányokkal, Howett azt is elmondta, hogy egyelőre még megbízhatósági és biztonsági fenntartásaik is vannak.

“Valószínűtlen, hogy már az első versenyre egy teljesen biztonságos és megbízható KERS-t tudnánk beépíteni autónkba, ami teljesítménybeli előnyt is jelentene számunkra” – mondta a szakember.

“Nem azt mondom, hogy idővel ez nem lesz megoldható, azonban még számos fontos dolog van, amit meg kell oldanunk. Úgy gondoljuk, hogy egy remek rendszerünk van, és mindent irányításunk alatt tudunk tartani, azonban a biztonság a legfontosabb számunkra.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!