A Toyota kételkedik abban, hogy időben elkészül a KERS

A Toyota elnöke, John Howett úgy gondolja, hogy a Forma-1-es csapatok aligha készülnek el időben a kinetikus energiatároló rendszerrel (KERS), és nem kizárt, hogy a csapatok egy része még nem alkalmazza majd az új technológiát az első versenyeken.

A Toyota elnöke, John Howett úgy gondolja, hogy a Forma-1-es csapatok aligha készülnek el időben a kinetikus energiatároló rendszerrel (KERS), és nem kizárt, hogy a csapatok egy része még nem alkalmazza majd az új technológiát az első versenyeken.

A rendszer, melynek eltárolt energiáját egy gomb lenyomásával lehet majd felszabadítani a versenyeken, már a következő évben bemutatkozik a Forma-1-ben, éppen ezért néhány csapat már neki is állt a tesztelésének.

A fejlesztés, és tesztelés közben azonban már két – ismert – incidens is történt: nemrég a Red Bull istállónál okozott riadalmat egy meghibásodott eszköz, ami füsttel árasztotta el a gyárépületet, a héten pedig a BMW Sauber egyik szerelőjét érte áramütés, mikor hozzáért a tesztautó karosszériájához.

Howett szerint valamennyi versenyistálló küszködik a KERS fejlesztésével, ami véleménye szerint nem áll majd készen az éles bevetésre a 2009-es szezonnyitóra.

“Hatalmas kihívás ez mindenkinek” – nyilatkozta Howett az Autosportnak. “Rengeteget küzdünk, hogy egy versenyképes, és biztonságos energiatárolót fejlesszünk ki, ám az, hogy ez sikerül-e, egyelőre még nem tudni. Aki egy kicsit is belelát a csapatok életébe, az láthatja, hogy mindenki szenved.”

A csapatvezető továbbá azt is elmondta, hogy véleménye szerint csak az eddig felmerült hibák kijavításával nem tudják elérni a kívánt biztonsági szintet.

“A most használt akkumulátorok és feszültségszintek mellett nagyon nehéz úgy megépíteni az autót, hogy ha például baleset történik, a tűzoltók automatikusan tudják, mit kell tenniük. Ezért is félek, hogy az első versenyen még nem lesz elég biztonságos az eszköz alkalmazása” – magyarázta Howett.

“Keményen dolgozunk, hogy megoldást találjunk az akkumulátorproblémára, de komoly kétségeim vannak afelől, hogy ez a jövő év elejéig sikerülhet.”

A Honda csapatvezetője, Ross Brawn – akinek csapata állítólag elsőként vitte pályára a KERS-t a mezőnyben – szintén bevallotta, nem tartja valószínűnek, hogy az új eszközzel kezdik meg a következő évet.

“Nem mondhatok semmit biztosra” – nyilatkozta a brit szakember. “Használni fogjuk, ha az teljesítménynövekedést eredményez, ám azt egyelőre nem tudjuk, hogy ez így van-e. Azt tervezzük, hogy azzal kezdjük meg az évet, de majd meglátjuk, hogyan állunk addigra.”

“Még túl korai lenne bármit is mondani, de az új autót már a rendszer figyelembevételével terveztük, és ha annak használata előnyt jelent, akkor mindenképpen azzal kezdjük majd meg a jövő évet” – folytatta Brawn, aki egyelőre nem sok előnyt lát a KERS alkalmazásában.

“Elméletileg nyereséges a használata, de a motorba illesztése nem egyszerű. Jelenleg minimális előnyt jelent, de talán több hátránya van, mint előnye, ám ha sikerült kiismernünk, akkor biztosan hasznos lehet.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!