A Toyota kiszáll, ha nem változik a szabály

A Toyota megerősítette, addig nem adja be nevezését a 2010-es világbajnoki sorozatba, amíg nem találnak egy mindenki számára elfogadható, kompromisszumos megoldást a jövő évben bevezetésre kerülő opciós költségvetési sapkára.

A Toyota megerősítette, addig nem adja be nevezését a 2010-es világbajnoki sorozatba, amíg nem találnak egy mindenki számára elfogadható, kompromisszumos megoldást a jövő évben bevezetésre kerülő opciós költségvetési sapkára.

A Motorsport Világtanács múlt heti ülésén hozott döntését követően, egyre többen adnak hangot nemtetszésüknek a költségvetési sapka jövő évi bevezetése miatt, ami sokak szerint egy kétszintes bajnoksághoz vezetne, mert azok, akik elfogadják a limitet, nagyobb technikai szabadságot kapnak, mint a többiek.

A Ferrari és a BMW már korábban jelezte, hogy számára nem vonzó egy ilyen rendszer, ám a Toyota elsőként erősítette meg, hogy jelen állás szerint nem fog nevezni a jövő évi bajnokságba.

“A kihirdetett szabályok szerint, nem tudjuk beadni a nevezésünket” – mondta a Toyota elnöke, John Howett az Autosportnak. “Aggódunk a sporton belüli kormányzás miatt, mert a sport- és technikai szabályoknak vannak előírt tárgyalási szabályai, amiket úgy érzünk, nem tartanak tiszteletben.”

“A Toyota szemszögéből nézve, van még számos olyan pont, amit tisztázni kell, mielőtt még elköteleznénk magunkat a sport mellett. Itt akarunk lenni. Úgy gondoljuk, hogy jó és együttműködő polgárai voltunk a forma-1-es közösségnek, de most el kell töprengenünk azon, hogy mihez is akarunk kezdeni a jövőben.”

“Azt kell mondanom, hogy nagyon valószínűtlen, hogy beadjuk nevezésünket, amíg nem változnak meg jelentősen a dolgok” – tette hozzá Howett.

A csapatoknak egyébként május 29-ig kell beadniuk nevezésüket, és már akkor meg kell jelölniük, melyik “kaszthoz” szeretnének tartozni a következő évben, azonban nagy valószínűséggel ezt a dátumot ki fogják tolni – különösen úgy, hogy megbízható források szerint a csapatok készen állnak összefogni, és mindnyájan elmulaszthatani a határidőt.

A legtöbb csapat úgy érzi, az FIA a Motorsport Világtanács múlt szerdai ülését – amit eredetileg a McLaren ügye miatt hívtak össze – használta fel arra, hogy a hivatalos protokollt megkerülve, átpréselje javaslatait a résztvevőkön, amivel többek között megsértette a Ferrarival kötött 2005-ös kontraktusát, miszerint vétójoguk van az olaszoknak.

Howett azt is elmondta, ha a Toyota úgy dönt, szakít a Forma-1-gyel, más szériák felé nyitna, azonban hozzátette, ha egy mód van rá, szívesen maradnánaka a sportban, amennyiben változtatnak a jelenlegi szabályokon.

“Maradni szeretnénk, és részt szeretnénk venni a jövő évi bajnokságban, de ha úgy érezzük, nem látnak szívesen minket, akkor számos olyan dolog van, amit csinálni lehet” – tette hozzá a szakember, aki célzott arra, hogy a FOTA már javában készül egy átfogó szabálymódosítási javaslattal, amit két héten belül eljuttathat az FIA-nak.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!