A versenyzők félnek a KERS bevezetésétől - F1VILÁG.HU

A versenyzők félnek a KERS bevezetésétől

HIRDETÉS

A Forma-1-es versenyzők egyre inkább aggódnak a jövő évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszer (KERS) bevezetése miatt, különösen azok után, hogy a BMW Sauber továbbra sem tudja, mi okozta a jerezi teszten történt problémát.

A Forma-1-es versenyzők egyre inkább aggódnak a jövő évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszer (KERS) bevezetése miatt, különösen azok után, hogy a BMW Sauber továbbra sem tudja, mi okozta a jerezi teszten történt problémát.

A Versenyzők Érdekvédelmi Szervezetének (GPDA) elnöke, Mark Webber szerint egészen addig biztosan nem lesznek nyugodtak a résztvevők, amíg a BMW Sauber pontos magyarázatot nem ad arra, miként történhetett meg, hogy egyik szerelőjüket megrázta az autó a teszten.

A versenyzők megbeszélést tartottak az ügyben a hétvégén megrendezett Magyar Nagydíjon, miközben már nagyon várják a BMW Sauber vizsgálatainak eredményét, melyet a német-svájci alakulat – ígérete szerint – minden csapattal megoszt majd.

Arra a kérdésre, hogy miként vélekednek a versenyzők az új rendszerről, Webber a következőket felelte az Autosportnak: “A BMW hamarosan jelentést ad arról, mi történt pontosan azon a bizonyos teszten, ám a hírek szerint egyelőre még ők maguk sem tudják, mi okozhatta a problémát. Nincsen ötletük, és ez igen aggasztó.”

“El lehet képzelni, mi történne akkor, ha valaki menet közben, egy gyors íven kapna elektrosokkot” – figyelmeztetett a Red Bull ausztrál versenyzője. “Ez olyan, mint egy légi katasztrófa, mikor nincsenek bizonyítékok.”

Mindezek ellenére a sportban résztvevő nagyvállalatok és csapatok biztosak benne, hogy túljutnak a nehézségeken, és abszolút biztonságossá tudják tenni a rendszert.

A Force India technikai vezetője, Mike Gascoyne a következőket mondta: “Valóban ez most a téma, de a csapatok meg fogják oldani a problémákat. Ha megnézzük az elektronikai rendszereket, azt láthatjuk, hogy általános technológiák, éppen ezért is alkalmazzák azokat, és nem térnek át a mechanikai típusú rendszerekre, melyek sok problémát okozhatnak.”

“Biztos vagyok benne, hogy hamar megoldjuk a nehézségeket. Amint valakinek ez sikerül, a Forma-1 természetéből fakadóan mindenkinek fog. A BMW keményen dolgozik azon, hogy megoldást találjon azokra a problémákra, amelyek hátráltatják őket. Nem hiszem, hogy ez különösebb gondot jelentene.”

“Minden rendben lesz. A KERS egy teljesen zárt rendszer, a nagyfeszültségű kábelek mind a lezárt részben vannak, így nehéz elképzelni, hogy ez gondot jelentene a jövőben” – tette hozzá Gascoyne.

A biztonsági kérdés mellett néhány csapat az új egységgel járó, egekbe szökő költségek miatt is aggódik, ugyanis egyes források szerint vannak olyan nagyvállalatok, melyek nem kevesebb, mint 35 millió fontot különítettek el csak arra, hogy a következő években meglegyen a fejlesztésekhez szükséges keret.

Hirdetés

A Williams ügyvezetője, Adam Parr azonban elmondta, csapata nem aggódik a költségek miatt.

“Azt kell mondanom, hogy a KERS-re szánt költségvetésünk mindössze tíz százaléka az aerodinamikára és az egyes elemekre szánt keretnek, szóval nem egy nagy összeg, és azt gondoljuk, hogy ez egy kiváló befektetés a sport jövője szempontjából” – mondta a szakember a Forma-1 hivatalos weboldalán.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!