A versenyzők módosítanának a szingapúri pályán

A versenyzők arra kérték a Forma-1 versenyigazgatóját, Charlie Whitingot, hogy gondolja át, miként lehetne javítani a szingapúri pálya biztonságán, ugyanis többen aggodalmukat fejezték ki a burkolat egyenetlensége, a világítás, és a boxutca ki-, illetve bejárata miatt.

A versenyzők arra kérték a Forma-1 versenyigazgatóját, Charlie Whitingot, hogy gondolja át, miként lehetne javítani a szingapúri pálya biztonságán, ugyanis többen aggodalmukat fejezték ki a burkolat egyenetlensége, a világítás, és a boxutca ki-, illetve bejárata miatt.

Bár a legtöbb versenyzőt lenyűgözte a komoly kihívásokat tartogató vadonatúj szingapúri aszfaltcsík, egyesek aggodalmukat fejezték ki amiatt, hogy a pálya bizonyos pontjai nincsenek elég jól kivilágítva. Mindezt pedig meg is osztották Charlie Whitinggal a szokásos pénteki versenyzői eligazításon.

Jarno Trulli volt a fő szószóló, aki arra kérte Whitingot, hogy gondolja át, miként lehetne mielőbb megoldást találni az említett problémákra.

“Én és még néhány versenyző aggodalmunkat fejeztük ki emiatt az eligazításon, így van még min dolgozni” – mondta a Toyota versenyzője.

“Van még egy-két hely, ami elég sötét, és bizonyos pontokon igen puklis a pálya, illetve magasak a kerékvetők. Sokat beszéltünk erről, közel egy teljes órát a versenyzői eligazításon. Nagyon érdekes volt látni, hogy mennyi minden előjött az első két szabadedzés után.”

A Renault kétszeres világbajnoka, Feranando Alonso is felszólalt, és elmondta, hogy már teljesen más a véleménye a világításról, mint amikor először végigsétált a kivilágított ringen.

“Ami a világítást illeti, mikor végigsétáltam a pályán, abszolút le voltam nyűgözve, azonban a volán mögött ülve, 300 km/h-val száguldva, néhány terület egy kicsit sötétnek tűnik” – mondta a spanyol.

Trulli azt is hozzátette, hogy nem túl rövid Forma-1-es pályafutása során még sehol nem találkozott ilyen puklis pályával, bár tisztában van azzal, hogy ezzel nem sok mindent lehet kezdeni a vasárnapi versenyig.

Az olasz versenyző véleménye teljes mértékben megegyezik a BMW-s Robert Kubicáéval.

“Nagyon puklis a pálya. Kompromisszumos megoldásokat kellett kötnünk a beállítások terén a pálya egyenetlensége miatt. Nagyon nehézzé teszik a versenyzők és a csapatok dolgát ezek a puklik” – mondta a lengyel pilóta.

A boxutca be- és kijárata is szóba került az eligazításon, ugyanis a versenyzők komolyan aggódnak amiatt, hogy mivel mind a bejárat, mind pedig a kijárat a nagy sebességű utolsó és első kanyar ideális ívén van, az akár balesetet is okozhat.

A pilóták ugyanakkor azt is elmondták, hogy a tízes kanyar kerékvetőjén tovább kellene módosítani, bár az azon található kiálló puklikat már az első szabadedzés előtt lecsiszolták.

“Rengeteget beszéltünk a boxutca be- és kijáratáról, mert mindkét szekció nagyon veszélyes. Azonban jelen pillanatban nem tudom, hogy mit tudunk tenni, vagy mit lehetne tenni holnapig” – folytatta Trulli.

Az olasz versenyző a tízes kanyarban található rázókövekről így vélekedett: “Azt gondolom, hogy ezt a részt is biztonságosabbá és jobbá lehetne tenni.”

Véleményét teljes mértékben osztja a Toro Rosso francia pilótája, Sebastien Bourdais, aki elmondása szerint utálja a pálya említett szakaszát.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!