A Volvo új versenyautója is Drive-E hajtáslánccal lett ellátva (x) - F1VILÁG.HU

A Volvo új versenyautója is Drive-E hajtáslánccal lett ellátva (x)

HIRDETÉS

A Volvo a közelmúltban jelentette be hivatalosan, hogy a 2016-os túraautó-világbajnokságban egyből két S60 Polestar-ral állnak majd rajthoz, amelyek egyébként a svéd csoport legújabb fejlesztésű motorjait tartalmazzák. A rivális csapatoknak bizony van okuk az aggodalomra!


A Volvo a közelmúltban jelentette be hivatalosan, hogy a 2016-os túraautó-világbajnokságban egyből két S60 Polestar-ral állnak majd rajthoz, amelyek egyébként a svéd csoport legújabb fejlesztésű motorjait tartalmazzák. A rivális csapatoknak bizony van okuk az aggodalomra!

Természetesen a Volvo Cars nem csak legújabb ékességét, az S60 Polestar TC1-et ajándékozta meg az úgynevezett Drive-E hajtásláncokkal. Mára már az összes Volvo modell a legújabb Drive- E motorokkal kerül forgalomba. A Volvo Engine Architecture (VEA) néven ismert teljes Drive-E motorválaszték lényegében két négyhengeres motorból áll: A benzines változatok közvetlen befecskendezésűek, ráadásul kategóriájukban a legkiválóbb kompresszor-turbófeltöltő kombinációval rendelkeznek, így teljesítményük 122 lóerőtől, egészen 320 lóerőig terjedhet. Míg a dízelmotorok a világelső i-Art technológiával vannak felszerelve, ennek köszönhetően 120 és 225 lóerős skálán belül mozog produktivitásuk.

A motorok teljesítményének optimalizálása mellett fontos szempont volt a Volvo munkatársainak a megbízhatóság. A piacon körülnézve kijelenthetjük, hogy ezek a modellek kategóriájuk legbiztonságosabbjai. A skandináv térségben egyáltalán nem utolsó szempont a környezettudatosság sem, éppen ezért a Skövdében található modern üzemben gondosan odafigyeltek arra, hogy ne csak egy kedvező károsanyagkibocsátású motort hozzanak létre, hanem takarékosat is.

A benzines egységek pozitív tulajdonsága, hogy egészen csendesen, kiegyensúlyozottan járnak.Ez többek közt a súrlódást csökkentő módosítások – például a vezérműtengely golyóscsapágyai -, a nagy sebességű, folyamatosan változó szelepvezérlés, valamint a motor intelligens hűtőrendszerének köszönhető.

A Drive-E motorokat úgy tervezték, hogy azt bármikor lehessen elektromos motorral bővíteni. Ennek az autók első és hátsó részében, míg az aksinak középen alakítottak ki helyet.

A Volvo ezen szegmensének legolcsóbb tagja jelenleg a V40T2, amely a 2015. december végéig tartó megrendelés esetén már 5 950 000 forinttól elvihető.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!