A Williams arra számít, hogy lemásolják diffúzorát - F1VILÁG.HU

A Williams arra számít, hogy lemásolják diffúzorát

HIRDETÉS

A Williams technikai igazgatója, Sam Michael elmondta, nagyon meg lenne lepve, ha a riválisok nem másolnák le a csapata és a Toyota által fejlesztett magasított diffúzor elrendezést még a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt.

A Williams technikai igazgatója, Sam Michael elmondta, nagyon meg lenne lepve, ha a riválisok nem másolnák le a csapata és a Toyota által fejlesztett magasított diffúzor elrendezést még a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt.

Az előzések számának növelése érdekében drasztikusan megváltoztak az aerodinamikai szabályok az F1-ben, melynek keretén belül az autók leszorító erejének közel 30%-át generáló diffúzor geometriája is módosult.

Az idei évtől a diffúzor magassága nem haladhatja meg a talajszinttől számított 175 mm-t, azonban mégis vannak kiskapuk, amik lehetővé teszik, hogy ez a szabály valamelyest módosuljon.

A Williams és a Toyota a hátsó törésstruktúra egy nagyon okos elrendezésével elérte, hogy a 175 mm-es magasságot is meghaladó elemek ne a diffúzor részét képezzék, azaz mentesüljenek a korlátozó szabályok alól.

A riválisok természetesen azonnal panaszt tettek az FIA-nál, hiszen úgy érezték, hogy ezzel hátrányba kerülhetnek az említett csapatokkal szemben, azonban az irányító testület megerősítette, a vitatott elrendezés szabályos.

Michael éppen ezért úgy gondolja, hogy ez arra ösztönzi a riválisokat, hogy még a szezonnyitó előtt másolják le az általuk kifejlesztett trükkös elrendezést, amiről elmondása szerint mindig is tudták, hogy legális, ugyanis már egy évvel ezelőtt kikérték arról az FIA véleményét.

“Biztos vagyok abban, hogy le fognak másolni minket” – mondta az ausztrál szakember a Williams csütörtöki sajtókonferenciáján. “A Toyotának már van egy hasonló elrendezése, bár az nem teljesen ugyanaz, mint a miénk, de hasonló koncepciót követ. Nagyon meg lennék lepve, ha legalább a mezőny fele nem ilyen elrendezéssel állna rajthoz Melbourne-ben.”

“Már most két olyan autót láttam, amely ugyan még nem ezt az elrendezést hordozza, de olyan elemek vannak rajta, amik arra utalnak, hogy Melbourne-ben már azzal futnak majd. Bizonyára más stratégiát választottak, mint mi, és azt gondolták, hogy nem akarjuk bemutatni a szezonnyitóig.”

“Ha legalább a csapatok 50%-a nem ilyen elrendezéssel áll majd rajthoz Melbourne-ben, akkor nagyon meg leszek lepve” – folytatta Michael, aki azt is hozzátette, ha csapata tudta volna, hogy riválisai más stratégiát választanak, csak később veti be az újítást.

“Azt kell mondjam, hogy a fejlesztési folyamat alatt meg voltunk győződve arról, hogy mindenki ezen dolgozik. Nem egy olyan dolog volt, amit olyan nagy csodának tartottunk. Ez egy korábbi értelmezése az új szabályoknak.”

Hirdetés

“Ha ezt előre tudjuk, hogy a rivális csapatok meghökkennek az elrendezésen, és azonnal támadást indítanak ellenünk, akkor elhalasztottuk volna az új elem bevetését” – tette hozzá Michael.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Williams arra számít, hogy lemásolják diffúzorát
Az F1-es Kínai Nagydíj sprintfutamának rajtrácsa
Gumielőnyben lehet a Ferrari a szombati sprintfutamon
Sainz már most tudja, min akar változtatni az autón az időmérőre
Ötszörös pénzt fizet a fogadóiroda Norris sprintgyőzelmére! (x)

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!