A Williams ellenzi a szélcsatorna használat korlátozását

A Williams istálló névadó résztulajdonosa, Sir Frank Williams elmondta, egy cseppet sem örül annak, hogy a költségcsökkentő intézkedések keretén belül korlátozhatják a szélcsatorna használatát, ugyanis véleménye szerint ezzel hátrányba kerülhet csapata.

A Williams istálló névadó résztulajdonosa, Sir Frank Williams elmondta, egy cseppet sem örül annak, hogy a költségcsökkentő intézkedések keretén belül korlátozhatják a szélcsatorna használatát, ugyanis véleménye szerint ezzel hátrányba kerülhet csapata.

A forma-1-es csapatok szövetsége már egy ideje azon dolgozik, hogy egyezségre jusson az aerodinamikai megszorításokról, melyek tovább csökkenthetik a költségeket a királykategóriában.

Első körben a szélcsatorna és a CFD rendszerek használatát korlátoznák, de ehhez az összes csapat jóváhagyása szükséges, csak azután terjeszthetik elő azt a Nemzetközi Automobil Szövetségnek.

Azonban nem könnyű egy olyan megoldást találni, amivel minden csapat egyformán elégedett, nem is beszélve arról, hogy a Williams és a Toyota már jelezte, nem tetszik nekik, hogy riválisaik azt akarják, mindenki egy szélcsatornát használhasson.

Korábban ugyanis úgy volt, hogy a csapatok erőforrásaiktól függően eldönthetik, hogy inkább a szélcsatornában, vagy pedig a CFD rendszerek segítségével fejlesztenek.

“Egészen addig tetszettek is az aerodinamikai megszorítások, amíg néhány csapat nem mondta azt, hogy ’nekünk csak egy szélcsatornánk van, így nektek is egyet szabadjon csak használni’, ami véleményem szerint igencsak diszkrimináció” – mondta Williams az autosport.com-nak.

“Mindannyian nyílt lapokkal játszunk, hiszen megosztottuk egymással, hogy milyenek a CFD erőforrásaink. Nekünk két igen jó szélcsatornánk is van, aztán valamilyen oknál fogva most azt javasolták, csak egyet használhassunk.”

Williams azt is megerősítette, nincs egyedül a véleményével, csapata motorpartnere, a Toyota sem támogatja azt a javaslatot, miszerint egy gárda csak egy szélcsatornát használhasson.

“A Toyota sem támogatja az ötletet, és szerintem a Honda sem lenne mellette. Csak egy vak nem veszi észre, hogy ez egy hatalmas diszkrimináció azokkal szemben, akiknek két szélcsatornájuk is van” – tette hozzá a szakember, aki bízik abban, hogy sikerül valamilyen kompromisszumos megoldást találniuk.

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!