A Williams kiakadt Maldonado vádaskodása miatt

A Williams kikéri magának és cáfolja azon feltételezéseket, melyek szerint szándékosan megbabrálták Pastor Maldonado autóját az Amerikai Nagydíj időmérője előtt, ezért nem tudta a venezuelai versenyző tartani a tempót csapattársával, Valtteri Bottasszal.


A Williams kikéri magának és cáfolja azon feltételezéseket, melyek szerint szándékosan megbabrálták Pastor Maldonado autóját az Amerikai Nagydíj időmérője előtt, ezért nem tudta a venezuelai versenyző tartani a tempót csapattársával, Valtteri Bottasszal.

Maldonado kikelve magából, csapatát kezdte el kritizálni az időmérőt követően, és az újságíróknak azt mondta, hogy „szerintem valaki játszott a guminyomással és a hőmérséklettel”, ezért esett már ki az első etapban, így csak a 18. pozícióban végzett.

Azonban a Williams vezető versenymérnöke, Xevi Pujolar – aki egyébként két évig Maldonado versenymérnöke is volt – elmondta, hogy a két versenyző közötti különbség abból adódott, hogy egyikük jobban készítette fel abroncsait az éles körre.

„Itt minden a gumikról szólt” – mondta a szakember. „Minden azon múlik, hogy mennyire bánsz jól az abroncsokkal a kivezető körödön, mennyire készíted fel jól azokat, hiszen sokat nyerhetsz, vagy veszíthetsz ezzel. A tapadás hihetetlenül kritikus ezen a ringen.”

„A harmadik szabadedzésen a két autó nagyon hasonlóan ment, azonban az időmérőn az egyik nem érte azt el, amit elérhetett volna. A tapadáson múlt a dolog.”

Pujolar elmondta, hogy lehetett különbség a nyomás és a hőmérséklet terén a két autó között az időmérő elején, azonban ez nem azért volt, mert a csapatból valaki hibázott.

„Lehetett különbség, de nem azért, mert valaki hibát követett el a csapatból” – magyarázta. „Minden azon múlik, hogy miként készített fel az éles körre az autót, és neki ez most nem úgy sikerült, mint csapattársának, ez okozta ezt a nagy különbséget.”

A magyarázat ellenére Maldonado szkeptikus.

„Talán igen, talán nem” – válaszolta arra kérdésre, hogy továbbra is úgy gondolja-e, hogy valaki szándékosan babrálta meg az autóját.

„Soha nem éreztem még ilyet az autóban ülve, pedig már három éve ennél a csapatnál vezetek. Egyszerűen vezethetetlen volt, ami a belső kamerás felvételekből és az adatokból is jól látszik. Hihetetlenül szenvedtem a pályán.”

„Ez nem egy olyan tipikus probléma volt, amivel idén küszködtünk. Ez annál több.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!