A Williams sokat fejlődött aerodinamikailag

Bár a legnagyobb figyelem kétségkívül az 1,6 literes V6-os turbómotorokra szegeződik, a Williams technikai igazgatója, Pat Symonds úgy véli, a grove-i gárdának sikerült előrelépéseket tennie aerodinamikai fronton.


Bár a legnagyobb figyelem kétségkívül az 1,6 literes V6-os turbómotorokra szegeződik, a Williams technikai igazgatója, Pat Symonds úgy véli, a grove-i gárdának sikerült előrelépéseket tennie aerodinamikai fronton.

A brit istálló csütörtökön tette közzé az első számítógéppel készült fotókat új, FW36-os autójáról, mely természetesen rendkívül sokat változott elődjéhez képest a jelentősen módosult technikai szabályok miatt.

Bár 2014-ben a motorok kulcsszerepet játszanak, a Williams technikai igazgatója biztos benne, az aerodinamika idén is döntő jelentőséggel bír majd.

„A Forma-1 2014-ben is az aerodinamikáról fog szólni” – mondta Symonds.

„Vannak jelentős változások: az orrkúp például alacsonyabban van, mint tavaly, az első szárny szűkebb, ami azt jelenti, hogy a véglapokat sokkal jobban takarják az első kerekek.”

„A hátsó szárny nincs olyan mélyen, mint az elmúlt évben, az ún. beam wing pedig idén már nem használatos, mint ahogy nem használhatjuk aerodinamikai előnyszerzésre a kipufogógázokat sem.”

„Bízom abban, hogy aerodinamikailag közelebb leszünk az élmezőnyhöz, mint 2013-ban. Az új autó építése rendkívül simán ment. Viszont nagy kihívást jelentett súlyhatárra hozni. Elérhető volt, de nem volt könnyű, hiszen az új motorok nehezebbek a V8-asoknál.”

A Forma-1 csapatai számára az egyik legnagyobb kihívást az új rendszerek hűtése okozta. A Williamsnél természetesen mindent megtettek azért, hogy a lehető leghatékonyabb megoldással álljanak elő, de nagy gondot fordítottak az új, nyolcsebességes váltóműre is.

„A víz- és olajhűtés igénye talán lecsökkent némiképp, de az ERS-rendszer lényegesen erősebb, ezért nagyobb hűtésre is van szükség. Emellett a levegőt is hűtenünk kell a turbófeltöltőből.

„A váltóval viszonylag hamar készen voltunk. Nagyon sokat használtuk a próbapadon, illetve a Mercedes brixworth-i gyárában, de persze a megbízhatóságra nincs garancia.”

A Williams új autója jövő héten, az első előszezoni teszten gurul pályára először, Jerezben.

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!