A Williams támadásra készül Barcelonában

A hétvégén Európában folytatódik a Forma-1 idei világbajnoki sorozata. A barcelonai ringet valamennyi csapat jól ismeri, hisz a téli tesztek egy részét itt hajtotta végre.


A hétvégén Európában folytatódik a Forma-1 idei világbajnoki sorozata. A barcelonai ringet valamennyi csapat jól ismeri, hisz a téli tesztek egy részét itt hajtotta végre.

A Williams csapat vezetői és pilótái abban bíznak, hogy az autókon végrehajtott aerodinamikai frissítés meghozza a várt eredményeket, és Barrichellóék az élmezőnyben küzdhetnek a világbajnoki pontokért.

Sam Michael, technikai igazgató:
„A többi csapathoz hasonlóan mi is nagyon jól ismerjük a barcelonai ringet, hisz rengeteget teszteltünk itt. Bizakodóak vagyunk, hisz a pálya nyomvonala kedvező a versenyzőink stílusának, ráadásul néhány új, aerodinamikai frissítést is végrehajtottunk az autókon.

Új első szárnyakkal érkezünk Barcelonába, de módosítottunk az oldalsó légterelő szárnyakon, illetve a szélső tükrökön. Teszteltük a hátsó szárnyat is, most több időnk volt a fejlesztésekre, mint Sanghajban.”

Rubens Barrichello, aki tavaly a 2. helyen végzett a Spanyol Nagydíjon, abban bízik, hogy ezen a pályán különösen fontos lesz a jó szerepléshez a tapasztalat.

„Valamennyien jól ismerjük ezt a pályát, aminek döntő szerepe lehet majd az időmérő edzésen. A ringen egymást váltják a gyors és lassú szakaszok, éppen ezért nem a hosszabb egyenesek végén, hanem a kanyarokban elérhető maximális sebesség a legfontosabb a jó eredményhez.

Ehhez nyújthat segítséget az új aerodinamikai csomagunk. Mivel mindenki jól ismeri a pálya vonalvezetését, éppen ezért nehéz lesz az előzés. Az időjárás változása alaposan felrázhatja a mezőnyt, de ha nem jön közbe semmi, akkor a tapasztaltabb pilóták előnyben lesznek.”

Nico Hülkenberg:
„Alig vártam már, hogy újra versenyezhessek, hisz amit eddig tapasztaltam a Forma-1-ből, az nagyon tetszik. Nem lesz ismeretlen számomra a pálya, hisz korábban rengeteget teszteltem itt, ráadásul a GP2-ben már versenykörülmények között is megismerkedhettem a ringgel.

Éppen ezért bízom abban, hogy eredményes hétvége előtt állok. Az aerodinamikai frissítéssel nem elérhetetlen a pontszerzés. Az első szektor különösen gyors, de kifejezetten élvezem a harmadik és a kilencedik kanyart is.

Csak azt sajnálom, hogy az eddigi versenyekhez hasonlóan most sem tudom megnézni ennek a csodálatos városnak a nevezetességeit. Remélem F1-es pilótaként egyszer erre is lehetőségem lesz.”

A Spanyol Nagydíj rövid története

A Spanyol Nagydíjat először 1951-ben, majd 1954-ben rendezték meg a Circuito de Pedralbesen, Barcelonában. 1968-tól 1975-ig Spanyolország nagydíját a Circuito Permanente del Jaramán, Madridban és a Montjuïc-ban, Barcelonában. Utóbbi pályán történt baleset miatt 1976-tól 1981-ig Madrid lett az állandó helyszín.

1980-ban megrendezték ugyan a versenyt, de utólag világbajnokságon kívüli futamnak nyilvánították. 1986-ig nem rendezték meg Spanyol Nagydíjat, aztán 1986-tól 1990-ig a nagydíjat a Circuito de Jerezen szervezték meg, 1991 óta a barcelonai Circuit de Catalunya ad otthont a spanyol versenynek.

Mit kell tudni a pályáról?

A Circuit de Catalunya egy versenypálya, mely Montmeló-ban fekszik, Barcelonától nem messze északra, Katalóniában. A Spanyol Nagydíj mellett ezen a pályán megfordul a gyorsasági motoros világbajnokság, valamint az európai Le Mans Series is.

A pályát 1991 szeptemberében nyitották meg, és még ebben a hónapban megrendezésre került a Forma–1-es Spanyol Nagydíj, melyet éppen egy Williams volánja mögött Nigel Mansell nyert meg. Azóta megszakítás nélkül minden évben itt rendezik a spanyol versenyt. A legtöbbször Michael Schumacher nyert ezen a ringen, szám szerint hatszor.

A pályán előszeretettel tesztelnek a forma-1-es csapatok, az enyhe téli időjárás miatt. A pálya 4,627 kilométer hosszú, 16 kanyar található rajta, több kisebb átépítésen esett már túl. Boxutcája 340,7 méter, az előzetes tesztelések alapján 18,6 másodpercig tart egy boxlátogatás kerékcserével. A pálya vonalvezetése erősen megterheli a gumikat, valamint nagyon fontos a jó aerodinamika eltalálása. 2007-ben egy sikánt építettek be a pályára a célegyenesre ráfordító kanyarnál.

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!