Akár 50 százalékkal is nőhet az előzések száma az F1-ben

sakhirsunday4-942565
Bizonyos versenyeken akár 50 százalékkal is több előzést láthatunk az új Forma-1-es szabályoknak köszönhetően idén, mint az elmúlt évben.

A 2019-es szezonra változtattak a száguldó cirkusz technikai reguláin, hogy a versenyautók könnyebben tudják követni egymást, ezáltal több előzést lássunk a versenyeken: leegyszerűsítették az első, és kiszélesítették a hátsó szárnyakat, illetve az ún. bargeboard-elemekre vonatkozó szabályok is változtak.

Az évadnyitó Ausztrál Nagydíj után a versenyzők többsége még szkeptikus volt az újítások hatékonyságával kapcsolatban, Bahreinben azonban már biztatóbb jeleket láthattunk.

Nikolas Tombazis, az FIA együléses versenyautókkal foglalkozó bizottságának technikai vezetője elárulta, a szimulációk szerint egyes helyszíneken akár 50 százalékkal több előzést láthatunk majd.

„Ausztráliában nem vártunk nagy különbséget, hiszen az előzések szempontjából az egy nehéz pálya” – magyarázta a szakember.

„Egyes szimulációk 10 százalékkal több előzést jeleztek, más versenyhelyszíneken viszont jóval nagyobb mértékű javulás várható, akár 50 százalékos is.”

„Eddig ezek a visszajelzések, de nyilván csak akkor tisztul a kép, ha már benne vagyunk a szezonban. Ausztráliában nem vártunk csodákat, de ami az aerodinamikát illeti, alapvetően arra számítunk, hogy megteszünk egy lépést a megfelelő irányba.”

„Látva az autókat a teszteken, illetve megfigyelve bizonyos megoldásokat, kétségkívül van néhány dolog, amit lehetne másképp csinálni a szabályokban, de ez mindig így van. Összességében elégedett vagyok azzal az iránnyal, amit az aerodinamika karakterisztikájával tettünk.”

„Kétségkívül nem érzem úgy, hogy elérkeztünk a végállomáshoz, és igazából soha nem dőlhetünk hátra, mondván, ’minden rendben’.”

„Mindazonáltal úgy vélem, hogyha nem változtattunk volna a szabályokon most, és csak ücsörögnénk és írogatnánk a 2021-es szabályokat, sokkal rosszabb helyzetben lennénk.”

„2019 egy nagyon hasznos gyakorlat volt. Hogy az idei szezon izgalmas bajnokságot szül-e, az attól is függ, a csapatok mennyire lesznek közel egymáshoz. És mint mindenki más, én is kíváncsian várom ezt.”

 

Kapcsolódó cikkek

Az F1-es pontverseny állása a sanghaji verseny után

Az első két versenyhez hasonlóan a Forma-1-es Kínai Nagydíj is a Mercedes kettős győzelmét hozta. Lewis Hamilton verhetetlen volt, a Ferrari pedig nem tudta reprodukálni két héttel ezelőtti tempóját Sanghajban.

F1: Kínai Nagydíj – Végeredmény

A Mercedes kettős győzelmével zárult a 2019-es Forma-1-es szezon harmadik versenye, a Kínai Nagydíj. Lewis Hamilton elsőként szelte át a célvonalat csapattársa, Valtteri Bottas, valamint a Ferrari Sebastian Vettel előtt.

F1 1000. – A résztvevők kedvencei (3. rész)

A Forma-1 történetének 1000. versenyét rendezik hamarosan, Kínában. Megszámlálhatatlanul sok felejthetetlen pillanat, melyekre nemcsak az egyszeri rajongók, de természetesen maguk a résztvevők is szívesen emlékeznek vissza.

Az F1-es Kínai Nagydíj rajtrácsa

Valtteri Bottas vezetésével a Mercedes csapata bérelte ki az első rajtsort a Forma-1-es Kínai Nagydíj szombati időmérőjén, mögöttük a Ferrarik, a Red Bullok, a Renault-k és a Haasok sorakoznak.

Ekkor rajtol az F1-es Kínai Nagydíj

A Mercedes versenyzői rajtolhatnak az élről a 2019-es Forma-1-es szezon harmadik versenyén, a Kínai Nagydíjon. Mutatjuk, mikor lesz érdemes a TV elé ülni!

Ekkor lesz az F1-es időmérő Sanghajban

Szoros küzdelmet ígérnek szombatra a Forma-1-es Kínai Nagydíj pénteki eredményei: a nyitónapon Valtteri Bottas mindössze 2 századdal volt gyorsabb a ferraris Sebastian Vettelnél, és úgy tűnik, az élen zajló küzdelmekbe a Red Bull is beleszólhat.

Friss hírek